A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
0
HUNMuhari Eszter
19:25VívásEszter Muhari-Auriane Mallo-Breton
HUNMuhari Eszter
20:40VívásEszter Muhari-Nelli Differt
HUNMagyarország
21:44ÚszásSzabad 4 x 100m
HUNPóta Georgina
22:15AsztaliteniszGeorgina Pota-Xiaona Shan
NyílNyíl

Bemutatták az új magyar elektromos buszt

Vágólapra másolva!
Bemutatták a cseh-magyar együttműködés keretében készült GANZ-SOR EBN8 nevű elektromos midibusz prototípusát.
Vágólapra másolva!

A bajai gyárban készült alacsony padlós jármű 8 méter hosszú, 45 utast tud kényelmesen szállítani, hatótávja 300 kilométer. A busz hajtását, valamint a szoftvert magyar szakemberek fejlesztették ki, a kocsiszekrény Csehországból érkezett. A midibuszból jelenleg egy van, azonban a típusengedély megszerzését követően évi 50 jármű készülhet belőle.

A Ganz Transelektro Közlekedési Berendezéseket Gyártó Kft. (GTKB) cseh járműgyártó partnerével (SOR) alkotta meg a GANZ-SOR-t. A két cég azért döntött a közepes méretű midibusz kifejlesztése mellett, mert a főként városi közlekedésre alkalmas jármű a maga kategóriájában világszinten is nagyon keresett.

 

A midibusz mellett a Ganz töltőberendezéseket is kifejlesztett, egy OpCharge típusú, pantográfos gyorstöltőt és egy két töltőfejes, kábelcsatlakozós, 120 kW teljesítményű töltőberendezést.

 

A GTKB Kft. szerint kevés a midibusz a nemzetközi piacon, a legnagyobb gyártók nem erre a méretre specializálódnak. Évről évre nő az igény az elektromos hajtású, közepes méretű városi járművekre. A koronavírus-járvány felgyorsította ezt a folyamatot, változnak a közlekedési trendek, sok járaton visszaesett az utaslétszám. A midibusz hatékony alternatívát kínál az utasok szállítására.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!