Leáll a V8-as turbódízelének gyártásával a Toyota

Fotó: Toyota
Vágólapra másolva!
Szeptemberben készülnek az utolsó autók V8-as turbódízellel, az utód a 2,8-as turbódízel, ami megkapja a nagy motor 5 fokozatú kézi kapcsolású váltóját.
Vágólapra másolva!
Fotó: Toyota

Egy évvel ezelőtt jelent meg a Toyota Landcruiser 70-es motorválasztékában a 4,5 literes V8-as turbódízel alternatívájaként a 2,8 literes 4 hengeres turbódízel, amely idén szeptembertől egyedüli erőforrásként marad az Ausztrál piacon, mivel a V8-as turbódízel gyártásával szeptemberben leállnak, benzinmotort pedig nem kínálnak arrafelé. A kereskedők már nem fogadnak be új megrendeléseket a V8-as modellre, és a meglévő megrendelések birtokosait is megpróbálják a 4 hengeres dízelre rábeszélni.

Fotó: Toyota

Utóbbiban segít nekik, hogy az ügyféligényekre válaszul a V8-as motorhoz kínált 5 fokozatú kézi kapcsolású váltót is elérhetővé teszik az eddig csak 6 fokozatú automatával kínált 4 hengereshez. Ennél a váltónál az 1, 2 és 3 fokozat áttételezését rövidebbre vették, az 5. hosszabbra, dupla por elleni szigetelést kapnak a tengelyek, és nagyobb, 30,5 cm átmérőjű kuplungtárcsát használ. Az 1985-ös piacra dobása óta Ausztráliában 346 742 darab Toyota Landcruiser 70-est értékesítettek 2023 végéig, ezek közül 171 010 példányt szereltek a V8-as turbódízellel, ami 2007 óta volt elérhető.
 

Fotó: Toyota

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről