A közönségre bízza az Ineos, milyen irányba fejlessze tovább meglévő modelljeit, ezért rögtön épített pár tanulmányt, amelyek megmutatják, milyen ötleteik vannak. A német LeTech cég segítségével például portálhidas Quartermaster és Station Wagon modelleket építettek. Ennél 250-ről 514 mm-re emelkedik a hasmagasság, a gázlómélység 800-ról 1050 mm-re emelkedik, és nagyobb átmérőjű terepmintás abroncsok használatára is lehetőség van. A gyári extralistára való felvétellel egyszerűbb (homologizáció) és a nagyobb darabszámok miatt olcsóbb lehet ez a ma is létező extra – a német Mühlheimban például már szolgál egy ilyen tűzoltóautó.
A Shortermaster nevű pickupot a gyári szakemberek építették úgy, hogy egy kombi hátsó részét csonkolták meg – a raktér maximalizálása miatt a hátsó üléseket előrébb vitték. Azoknak lehet érdekes egy ilyen platós modell, akik helyszűkében vannak, hiszen a Shortermaster tengelytávolsága 305 mm-rel, karosszériájának hossza 544 mm-rel rövidebb a Quartermaster pickupnál. A nyitott rakfelület miatt haszonjárműként adózhat majd a jármű.
Az Ineos műszaki partnere a Magna beszállító, ahol a mérnök-gyakornokok építették meg a Grenadier V8-as. A BMW soros 6 hengeres helyére a GM 6,2 literes V8-asát szerelték (431 LE/625 Nm), ami miatt új motortartó bakokat, hűtőrendszert és kipufogó-leömlőket kellett készíteni, a motorvezérlő elektronikát az elektromos rendszerbe kellett integrálni, a váltóban néhány csapágyat nagyobb teherbírásúra cseréltek. A gyár egyelőre nem tervezi ennek gyakorlati megvalósítását.
A Buzz Special Vehicles nevű műhely építette meg az első, az FIA-szabályok alapján felépített Ineos Grenadier versenyautót, amellyel a 2025-ös Rally-Raid Világbajnokságon indulnak majd. A kiürített és biztonsági felszerelésekkel telepakolt karosszériába a 3,0 literes soros 6 hengeres BMW-blokk 354 LE/550 Nm-es változatát szerelik – ami 68 LE/100 Nm-rel erősebb a szériaváltozatnál –, a sport kipufogórendszer mellett nagy teherbírású felfüggesztést is beépítettek.