Eleve a sportosabb villanyautók közé tartozik a Xiaomi kütyügyártó első autója, az SU7-es, amelynek most egy végletekig fokozott változatát jelentette be a cégalapító Lei Jun idei beszédében. A Speed Ultra 7 Ultra – ezen a néven azért még csiszolni kéne egy keveset – már a Xiaomi saját fejlesztésű villanymotorjait kapja, előre egy HyperEngine V6s (392 LE), hátra 2 darab HyperEngine V8s (578 LE) kerül, a rendszerteljesítmény 1548 LE! A 897 voltos feszültségen üzemelő akkumulátor teljesítményleadása egyébként 1808 lóerő, tehát nem az jelenti a korlátot.
A saját tömegből fél tonnát faragnak le azáltal, hogy az SU7 Ultra karosszériáját acél helyett teljes egészében karbonból készítik, a hatalmas méretű légterelőkkel 2145 kg leszorító-erőt termel a teljesen új aerodinamikai csomag. A fékeket az AP Racing szállítja, azokkal 100 km/órás tempóról 25 méter a fékút, 2,36 g az elérhető lassulás. Érdemes megjegyezni, hogy fékenergia-visszatermeléssel 0,6 g-s lassulást tud elérni az autó.
Az 1,9 tonna alatti tömegű Xiaomi SU7 Ultra 1,97 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás tempóra, 5,97 másodperc alatt 200 km/órás tempóra, 15,07 másodperc alatt 300 km/órára, csúcssebessége meghaladja a 350 km/órát. A tudásról majd októberben ad tanúbizonyságot az autó, amikor a Nürburgringen megpróbálják beállítani a leggyorsabb villanyautó-körrekordot. Arról egyelőre nincs információ, hogy az utcai Xiaomi SU7-esnek készül-e hasonlóan extrém változata, azzal kapcsolatba talán a németországi próbát követően hoznak majd döntést.