WRC: Lettországban új terepen a ralisok

Fotó: Toyota GAZOO Racing
Vágólapra másolva!
Észtország helyett idén Lettországban rendeznek Rali-vb futamot a Baltikumban, olyan terepen, ahol egyébként Rali-eb-t tartanak.
Vágólapra másolva!
Fotó: Amber PR

A hétvégén a Rali Világbajnokság a Baltikumba érkezik meg egy vadonatúj helyszínre, Lettországba. 2020 óta Észtország képviselte a balti államokat a Rali Világbajnokságban, mígnem idén új helyszínként Lettország is beírta magát a világbajnokság történelemkönyvébe. A Rali Európa Bajnokságban régóta szerepelt ez a helyszín, így nem is olyan meglepő, hogy most lehetőséget kapott bemutatkozni egy magasabb szinten is.

Fotó: M-Sport Ford

Észtország ezúttal Rali Európa bajnoki futamot rendezett a múlt hétvégén, ahol a csapatok képviseltették magukat, hogy így készüljenek a szomszédos Lett Ralira. Mivel ez egy vadonatúj rali, a többség tiszta lappal kezd. Gyors murvás utak és ugratók várnak a mezőnyre, a pontos itiner fontos lesz a hétvégén. Emiatt a pályabejárásra is nagy hangsúlyt fektetnek a csapatok, még akkor is, ha csak egyszer lesz lehetőségük végig menni az útvonalon. Mivel itt kevés gyorsasági szakasz fog ismétlődni, ezzel még több felkészülésre lesz szükség, s nehezebb lesz felvenni a jó ritmust a rali során.

Fotó: Hyundai Motorsport

Ez lesz sorban az idei negyedik murvás rali. Itt is hátrány jelent majd a nyitó napon elsőként rajtolni. A legjobbak feladata lesz a sepregetés, míg a hátrébból induló kevésbé sikeres ralisok már tiszta utakon hajthatnak majd. Kivéve, ha esik, mert akkor pont fordítva lesz, vagyis az elsőként rajtoló Thierry Neuville előnyben lesz. Jelenleg 21 fokot jósolnak a rali egészére, ami nem egészen megszokott ilyenkor Európa középső részén.

Fotó: Toyota Gazoo Racing

A Hyundai vezeti továbbra is a gyártók rangsorát, de csak tíz ponttal előzi meg a Toyotát, így nagy harcok várhatók még a szezon második felére. Azért a félgyári M-Sport Fordról se feledkezzünk meg a Lett Ralival kapcsolatban. A helyi hős, Martins Seks a Lengyel Ralit követően hazai raliján is rajthoz áll a hétvégén a hibrid Ford Pumával. „Ez nyilvánvalóan egy sűrű időszak. De jó, hogy üléshez jutottam. Mindig izgalmas a hazai versenyen, Lettországban rajthoz állni. Sokat segített, hogy Lengyelországban is versenyeztem abban, hogy megértsem mire képes az autó, és hogyan működik az aerodinamikája, de most a hibridhajtást is használjuk majd” – nyilatkozta a 24 éves autóversenyző.

Fotó: M-Sport Ford

A rali
A 2024-es Lett Rali három napon át tart, s a 20 gyorsasági szakasz 300 km-t tesz majd ki. A rali teljes távja: 1344,65 km lesz. A rali főhadiszállása és a szervizpark is Liepajában lesz berendezve, a Balti-tenger mellett, s majd 70.000 négyzetméter területet fed le az Atmodas Boulevardon.

A világbajnokság állása a Lengyel Rali után:
Pilóták

1. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 136 pont
2. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 121 pont
3. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 115 pont
4. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 92 pont
5. Adrien Fourmaux (FRA) M-Sport Ford WRT 91 pont
6. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 63 pont
7. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 58 pont
8. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 29 pont
9. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 27 pont
10. Esapekka Lappi (FIN) Hyundai WRT 23 pont

Gyártók
1. Hyundai WRT 311 pont
2. Toyota Racing WRT 301 pont
3. M-Sport Ford WRT 156 pont

 

Amber PR
 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!