Az autósok kimondták az igazságot a benzinesek európai betiltásáról

Vágólapra másolva!
Egy friss felmérés szerint az átlagemberek ellenzik az EU-s tervezetet: megfizethető autókat akarnak.
Vágólapra másolva!

Mint ismert, az Európai Unióban 2035-től csak elektromos új autókat lehet forgalomba helyezni (kiskaput csak a tömeggyártástól még távol álló szintetikus üzemanyagok jelentenének). Ám egyre több nagy gyártó kongatja a vészharangot: túlságosan drágák az akkumulátoros-elektromos modellek, ezért a várthoz képest jócskán elmarad irántuk a várt kereslet, amit tetéz – például Németországban – az állami támogatások kivezetése. 

Ezen felül a hatótáv, illetve a töltési infrastruktúra is hagy még maga után kívánnivalókat. 

Emiatt több konszern, például a VW nehéz helyzetbe került, mások újragondolják villamosítási stratégiájukat, még a technológiában éllovas kínai gyártók is új hibrideket vezetnek be. 

töltő, e-töltő, elektromos autó , elektromosautó, etöltő, villanyautó, villany, autó, közlekedés, autórovat,
Fotó: Shutterstock / Shutterstock

De mit gondolnak a helyzetről maguk az autóvásárlók, illetve -tulajdonosok? Erre a kérdésre kereste a választ a német Autoscout24 hirdetései oldal reprezentatív felmérése, eléggé – talán a brüsszeli döntéshozók számára is – elgondolkodtató eredménnyel. A megkérdezett német állampolgárok 44 százaléka ugyanis teljesen eltörölné a belső égésű motoros autók újonnan eladásának 2035-re tervezett betiltását. További 26 százalék pedig úgy foglalt állást, hogy a dátumot jóval kijjebb kellene tolni. 

autókereskedés car dealership showroom
Fotó: Crosby Hinze / Unsplash

Összesen tehát 70 százalékos az elutasítási arány, amivel szemben csak 17 százalék tartaná az eredeti dátumot, 7 százalék még előbbre is hozná, 6 százalék pedig nem tudott válaszolni. Érdekes, hogy a véleménynél nem jelentett érdemi különbséget a válaszadók neme, az életkora viszont igen: 

a fiatalabbak jelentős része inkább a halasztásra, míg az idősebbek zöme inkább a teljes elutasításra voksolt.

Még feltűnőbbek volt a jövedelmi arányok és a preferenciák összefüggései: a kisebb, havi 1500 euró alatti keresetűek jobban ellenezték a tiltást, hiszen számukra még inkább megfizethetetlenek a villanyautók, és kertes helyett emeletes társasházban lakva sokkal nagyobb kihívást jelent a rendszeres töltés.  
 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!