A Pebble Beach Concours-on az „Ék alakú tanulmányok és prototípusok” kategóriájában indul az eredetileg az 1984-es Torinói Autószalonon bemutatott Honda HP-X tanulmány, amelyet az eredeti készítő, az olasz Pininfarina stúdió restaurált. A 40 évvel ezelőtt bemutatott autó inspirálta az NSX fejlesztését.
A HP-X számára akkoriban párját ritkító aerodinamikai csomagot készítettek diffúzorral, a középre beépített V6-os motor számára újfajta hűtési rendszert kellett készíteni; a 2,0 literes lökettérfogatú, DOHC szelepvezérlésű hathengeres a Honda F2 versenymotorja volt, amely alaphelyzetben 310 lóerőt tud. Perspex műanyagból készítették a nagy méretű utastér-burkolat, ennek hátsó része légfékként is üzemelhet. Újfajta anyagokat használtak fel az építéshez, méhsejt-mintás panelekből készült a karosszéria, karbon és kevlár is van a vázban.
40 évvel ezelőtt űrkorszaki megoldásnak tűnt az Electronic Drive Support System, amely valós idejű telemetriát, navigációt biztosított, és radarérzékelő segítségével még az úthibákra is tudott figyelmeztetni. Noha ebben a formában nem valósult meg a Honda HP-X, de valamikor ekkor indult az a fejlesztés, aminek pár évvel később a V6-os középmotorral szerelt, alumínium karosszéria Honda NSX lett az eredménye.