Hosszas autópiaci keresés-kutatás előzte meg a vásárlást, amit az váltott ki, hogy több év után ismét autóvásárlási szituációba került, és a nézelődés közben
ráébredt, hogy számára az évekkel ezelőtt eladott E90-es BMW lenne ismét a jó társ.
Pedig a korábban eladott 320d-t új autó követte, nem is egy, hanem kettő a családban.
Eltelt jó öt év, és a korábbi BMW eladása után újonnan vásárolt Renault olyan korba lépett, amikor érdemes eladni az autókat mielőtt az értéke nagyobbat esik. Gyorsította a döntést egy parkolói kaland, mikor egy Suzuki megrongálta az álló autót. A hibát javították, majd az autót eladták.
Tényleg sokáig tartott a használtautó-piaci keresés. Elsőre a típus sem volt eldöntött, de több megnézett autó után, amelyek között a BMW X3-astól kezdve többféle típus is szerepelt, főhősünk belebotlott egy 320d hirdetésébe. Kedvező ár, jó felszereltség és közeli cím: baj nem lehet, ha egy ilyet megnéz az ember. Baj nem is lett belőle, annál inkább vásárlás. Bár nem volt cél idősebb kocsi megvétele, azonban
az E90-es túl jó autó, még korosodva is sokat nyújt,
többet, mint sok vadonatúj konfekciómodell.
A vásárlás előtti szemle során a rétegvastagságmérő nem árulkodott komolyabb törésről, és a szervizben sem fogták a fejüket az ellenőrzésre felkért szerelők.
Csak néhány szokásos BMW-nyűg ütötte már fel a fejét az autón.
Az üzlet megköttetett, és a kocsi szinte azonnal szervizben találta magát, minden alap karbantartás elvégzésére, és egy mély átvizsgálásra. Ennek alapján döntötte el a tulajdonos a követendő tevékenységi irányt, amelynek a jelszava: legyen újszerű az autó!
Komoly kihívás, de nem megoldhatatlan, mert jó volt az alap. A feladatlista állt a két első sárvédő cseréjéből., amelyeken már megindult a korrózió. A jobb első ajtónak is mennie kellett, egy korábbi szakszerűtlen javítás nyomait viselte, egyszerűbb volt cserésre venni. Lekerültek a küszöbök takaróelemei is, ezek helyett is újabbak kerültek fel. A pontos illeszkedésért, meg a karosszérialakatosok tapasztalatai szerint
a sárvédőkből ép állapotú bontottakat hajtottak fel:
azok pontosan illeszkednek és a bevonatrendszerük felfrissítése után tovább is bírják korrózió nélkül, mint az utángyártottak.
Mivel az előző tulajdonos szűk garázsban tartotta az autót, nem mindig sikerült neki a betolatás. Emiatt sérülések voltak a hátsó lökhárítón, horzsolások és repedés is cifrázta. Sőt, a lökhárító tartóiból is eltörtek az oldalsók. Így ezekből is újat kapott az autó, és cserés lett a lökhárító is. Ezek voltak a nagyobb dolgok, de kisebbekből is akadt. Például a jobb oldali küszöb hátsó emelési pontjánál javítani kellett horpadás miatt.
A cserék és lakatosmunkák végeztével az összes felsorolt elemet újrafényezték. De ezen felül többet is. Így a jobb oldalon a hátsó ajtó és hátsó sárvédő is új festéket kapott, valamint az A- és a C-oszlop is a tetőívvel együtt. A bal hátsó sárvédőt is fényezték, szintén a tetőív felső koszorújával közösen, mert így nem tűnik fel az esetleges színeltérés a régi és az új fényezés között.
Fényezték az első lökhárítót is, valamint a tükörházakat. A fényezés elkészültével teljes polírozást kapott az autó: összepolírozták, így a megjelenése tényleg újszerű lett. Ez utóbbiban segített még pár apró trükk is, így új oldalsó irányjelzők felszerelése, valamint a BMW vese felső elemeit is újabbra váltották.
Ezután már csak egy teljes és alapos külső-belső takarítás, valamint bőrtisztítás következett, így felfrissülve vitték az autót műszaki vizsgára, amit természetesen sikeresen vett az új gazdához került szerencsés BMW.
Cikkünk elkészítéséhez a BMW-Audi-Volkswagen Kft. műhelye nyújtott segítséget.