A nyári vakációra tekintettel a munkát az iskolakezdés utánra ütemezte az MKIF Zrt., a forgalom legkisebb mértékű zavarása érdekében. A pályazár idején a Budapest felől érkezőknek Zamárdi felső/Siófok nyugat csomópontban kell elhagyniuk a pályát, és Balatonszárszónál térhetnek vissza. Az országhatár felől közlekedőknek Balatonszárszó csomópontban kell elhagyniuk a pályát, és Zamárdi felső/Siófok nyugatnál térhetnek vissza.
Az évenkénti hídvizsgálatokból és a félévente tartandó hídszemlékből, valamint a tavaszi próbaemelésekből derült ki, hogy a Kőröshegyi völgyhíd 38 sarujából három erősen elhasználódott. Ezek cseréje kezdődik meg szeptemberben. A nagy precizitást igénylő sarucsere csak forgalomtól elzárt hídon történhet, mivel közben a híd szerkezetét pár centiméterre el kell emelni a pillérektől. Vagyis gyakorlatilag kiemelik a helyéről a hidat.
A saruk cseréje előre tervezett munkálat, a híd biztonságos, jó állapotban van. Továbbá a saruk cseréjével egy időben pályazár mellett a teljes keresztmetszetben (négy helyen) felújítják a dilatációs elemek korrózió elleni bevonatait is.