A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

A tíz legfurcsább közlekedési szabály, amit ismerni kell, ha valaki külföldön autózik

Vágólapra másolva!
Minden országban van jó pár olyan közlekedési szabály, amelynek célja a közúti biztonság növelése. Egyes szabályok azonban mind a helyi, mind az országba látogató sofőrök számára furcsának tűnhetnek.
Vágólapra másolva!

Az autóipari adatszolgáltatással foglalkozó carVertical szakértői összegyűjtötték, melyek a járművezetésre vonatkozó legszokatlanabb szabályok a nagyvilágban.

Lassú áthaladás a pocsolyákon

Minden bizonnyal sok gyalogos tapasztalta már azt a kellemetlenséget, amikor egy esőben száguldó autó lefröcsköli. Ha az Egyesült Királyságban egy ilyen felelőtlen sofőrt a hatóságok rajtakapnak, a körülményektől függően 100–5000 font (akár 2,3 millió forint) közötti pénzbírságot, valamint büntetőpontokat is szabhatnak ki rá.

Fotó: Shutterstock

Zéró tolerancia a zajjal szemben

A svájciak különösen fontosnak tartják az éjszakai nyugalmat, így a zajkeltést számos jogszabállyal korlátozzák. 22:00 és 7:00 óra között például tilos hangosan becsapni a járművek ajtaját, a motorháztetőt vagy a csomagtartó fedelét. Az autósok hirtelen gyorsítással sem zavarhatják meg a lakott területek nyugalmát. Piros lámpánál várakozás közben a motort le kell állítani.

A legfurcsább szabályokat az USA-ban hozták

Az autókkal kapcsolatos legszokatlanabb jogszabályokat az Egyesült Államokban alkalmazzák. Az ohiói Youngstownban az autókból például nem fogyhat ki a benzin. A város vezetése arra kötelezi a járművezetőket, hogy tartsanak elegendő üzemanyagot a tartályban, hogy az elakadt járművek ne akadályozzák a forgalmat a kereszteződésekben, és ne veszélyeztessék a többi közlekedőt.

New Jersey-ben szigorúan ellenőrzik a személyre szabott rendszámok kiadását. Ha egy sofőrt elkapnak, mert ittasan vagy felelőtlenül vezetett, a büntetés részeként tíz évre eltiltják attól is, hogy egyedi rendszámtáblát kaphasson. A Delaware állambeli Fenwick Islanden tilos járműben aludni, átöltözni vagy főzni.

Fotó: Shutterstock

Vezetéskor minden zavaró tényezőt ki kell zárni

Vezetés közben a zavaró körülmények akadályozhatják a jármű megfelelő irányítását, ezért egyes országokban a jogalkotók igyekeznek saját maguktól is megóvni a járművezetőket. Cipruson például tilos vezetés közben enni vagy inni.

Ablakon kinyújtott kéz

Ausztráliában tilos úgy vezetni, hogy bármelyik testrész kilóg az ablakon. A szabályozás célja, hogy megelőzze a különféle baleseteket, amikor egy autó más járművek mellett halad el. Az egyetlen kivétel az lehet, amikor az autó irányjelzői nem működnek, és a vezetőnek jeleznie kell a tervezett manővert a többi közlekedőnek.

Fotó: Shutterstock

Autóban nincs helye a beszélgetésnek

Rengeteg közlekedési balesetet okoz, hogy a sofőrök figyelmét elvonja valami. A balesetek számának csökkentése érdekében 2015-ben bevezettek egy jogszabályt Franciaországban, amely vezetés közben tiltja a fej- és fülhallgató használatát. Ez a tilalom más járművezetőkre, köztük a kerékpárosokra is vonatkozik.

Úthasználat csak bizonyos napokon

Az óriási forgalom mérséklésére Manilában, a Fülöp-szigetek fővárosában megszabják, hogy bizonyos utakat mely napokon lehet használni. Ha például egy autó rendszáma 1-re vagy 2-re végződik, hétfőnként 7 és 19 óra között nem közlekedhet bizonyos utakon. Egyes sofőrök azonban a törvényt kijátszva két autót használnak, és mindig az aznap engedélyezett kocsival kelnek útra. Az indonéziai Jakartában bizonyos utcákat és utakat csak olyan autók használhatnak, amelyekben legalább három személy utazik.

Előírás a tiszta autó

A Romániába utazó sofőröknek rendszeresen gondoskodniuk kell autójuk tisztaságáról. Ha a rendőrök azt látják, hogy a jármű ablakai koszosak és akadályozzák a sofőrt a kilátásban, pénzbírságot szabhatnak ki. A jogszabály nem határozza meg, hogy milyen mértékű szennyezettséget kell koszosnak ítélniük a rendészeknek, ezért a hatóságok minden esetet egyedileg bírálnak el.

Fotó: Shutterstock

Jégen közlekedve nem kell biztonsági övet használni

Észtországban télen speciális jégutakat alakítanak ki bizonyos helyeken, hogy a járművezetők átkelhessenek a tavakon vagy folyókon, és gyorsabban elérjék az úti céljukat. A jégen való vezetésre azonban szigorú szabályozás vonatkozik, ezért a járművezetőknek különösen elővigyázatosnak kell lenniük. A jégtakarón haladva tilos más járműveket megelőzni, és az utazás során nem szabad bekapcsolni a biztonsági övet. A jégutakat csak a nappali órákban lehet igénybe venni, és a látótávolságnak legalább 300 méternek kell lennie. Ködös napokon, amikor ennél rövidebb távolságra lehet csak ellátni, tilos a jeges utakon közlekedni.

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!