Amikor a Mazda áprilisban, a Pekingi Autószalonon bemutatta a helyi partner Changan segítségével, annak Deepal SL03-as modellje alapján megvalósított EZ-6-os villanyautót, még csak a kínai piacról szólt a fáma. Most viszont elismerték, hogy a több mint 4,9 méter hosszú, hátsókerékhajtású autó lesz a Mazda első globális villanyautója – az MX-30-as csak Európában villanyautó, Japánban 2,0 literes lágyhibrid szívómotorral is árulják.
Az ősszel induló európai forgalmazáson kívül más tényt még nem közöltek, így azt se tudjuk, hogy milyen műszaki tartalommal érkezik hozzánk a Mazda EZ-6. Annak van akkumulátoros-elektromos változata és hatótávnövelős-elektromos változata is. Azt azonban elárulták, hogy az európai Mazda-fejlesztőközpontban dolgozó mérnököket vitték Kínába, hogy ott segítség a fejlesztést, különös tekintettel a felfüggesztés-hangolásra. A műszerfal meghatározó eleme a 14,6 colos képátlójú központi érintőképernyő, fizikai kapcsolókat csak a kormánykerék küllőin találunk. A 4921 mm hosszú karosszéria egyébként 5 ajtós kialakítást kapott, ami nagyban megkönnyíti a csomagtér pakolását; kombi karosszériáról egyelőre nincs szó a Mazda EZ-6 kapcsán.