A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Veterán autók találkozója Zalában

Fotó: Arany Horváth Zsuzsa
Vágólapra másolva!
A hét végén rendezte meg a 27. Nemzetközi Zalamenti Veterán Autó találkozót és felvonulást a zalaegerszegi Autó-Motor Veterán Klub.
Vágólapra másolva!
Fotó: Arany Horváth Zsuzsa

Az old timer autók szerelmesei pénteken érkeztek a városban, szombaton reggel indultak a sokévtizedes életkorú járműveikkel a Teskánd, Babosdöréte, Rám, Nagylengyel, Barlahida, Zalatárnok, Bak, Pölöske, Búcsúszentlászló útvonalat bejáró túrára. Barlahidán egyesültek a traktorbemutatóval, s noha ilyesmire nem szoktak vállalkozni a kényesebb  autókkal, jól sikerült a két rendezvény alkalmi fúziója, mondta lapunknak a vasárnapi zalaegerszegi sportcsarnok előtti kiállítás forgatagában Baki Árpád, az egyesület elnöke.

Fotó: Arany Horváth Zsuzsa

-Huszonhetedik alkalommal rendeztük meg a találkozót, melyre ezúttal több mint ötven gyűjtő, és tulajdonos érkezett gépkocsival és motorkerékpárral - mondta az elnök. - A szombati túra után az Aquaparkban pihenték a vezetők a kirándulást. A díjazás során több kategóriában hirdetünk eredményt, értékeljük többek között az autók állapotát, minőségét, a felújítás alaposságát, a túraállomások teljesítését. Egyesületünk közel félszáz tagot számlál, most éppen a fiatalítás szerepel a terveink között.

Gellén Erik a Volga és a Studebaker Commander Starlight Coupe között
Fotó: Arany Horváth Zsuzsa

Baki Árpád hívta fel a figyelmet Gellén Erik autóira, aki egy orosz és egy amerikai autóval érkezett a hét végi programra.
- Édesapámnak a hetvenes években Volga volt az első autója, így engem is megragadott, én is ezt a típust választottam - mutatott a kék Volgára és válaszolta érdeklődésünkre a Zalaegerszegen élő Gellén Erik. - A mellette álló amerikai autó, a Studebaker Commander Starlight Coupe 71 éves, 1954- ben helyezték forgalomba az USA-ban, éppen csak apró javításokat kellett végezni rajta és a fényezést felújítani. Alig párezer példányban készítették el, nekem nagyon megtetszett a formája, és az is különleges, hogy már nem gyártják, a hatvanas években felhagytak vele, így csupán néhány darab van belőle Amerikában, még kevesebb Európában, Magyarországon pedig ez az egyetlen.  Belgiumból került hozzám két éve, 3800 köbcentis V8-as motorral, 120 lóerős, 3 sebességes kéziváltós, hatvoltos elektronikus rendszerrel rendelkezik, 150 kilométer a végsebessége.  A belseje teljesen eredeti formában megőrzött állapotú.

Fotó: Arany Horváth Zsuzsa

A Gellén családban úgy tűnik, apáról fiúra száll a szenvedély, van a fiatalabbak között is, aki 30 éves Toyotáját nem adná semmiért.

MG, Panker Tamás tulajdona, ifjú csodálóval: a volánhoz a 8 éves Kraller Levente ülhetett pár percre
Fotó: Arany Horváth Zsuzsa

A közönség láthatta többek között Panker Tamás MG típusú veterán korú kupéját is, annak az angol  gyárnak a terméke, mely idén éppen 100 éves, 1924-ben alapították. Az MG brit autógyártó, s bár a név elvileg nem a Morris Garage rövidítése, a cég története ehhez a vállalkozáshoz kapcsolódik, de ma már kínai tulajdonban van. A 3100 példányban gyártott, sok helyütt kőrisfával borított típusból Magyarországon ez az egyetlen, melyet Panker Tamás több mint tíz évig újított fel. A használatát, mivel cabrió, az időjáráshoz kell igazítani, de közösségi rendezvényeken gyakran látható Zalában.

Arany Horváth Zsuzsa / zaol.hu

Fotó: Arany Horváth Zsuzsa

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!