Az abroncsteszteknek igazodniuk kell a piaci folyamatokhoz, ezért nem szabad azon meglepődni, hogy a német ADAC és az osztrák ÖAMTC szakemberei által elvégzett idei téligumi-teszten a vizsgált 28 garnitúra közül 12 volt személyautó-, 16 pedig SUV abroncs. Utóbbiak között sokkal nagyobb eltéréseket találtak a különféle vizsgálatok során, nedves fékezésben és a tömegnél regisztrálták a legnagyobb eltéréseket.
Egy jó téligumi nem csak jégen és havon viselkedik jól, de száraz és nedves aszfalton is tapad a kanyarban, rövid fékutakat produkál, miközben nagy futásteljesítményt ér el és alacsony a tömege. Az SUV-abroncsok (215/55 R17) három éllovasa a Goodyear UltraGrip Performance 3, a Dunlop Winter Sport 5 és a Vredestein Wintrac Pro. Az első kettő minden elvárást teljesít, a Vredestein épp csak lemarad a jó eredményről a futásteljesítmény értékelésben; összességében mindhárom ajánlható.
Ezzel szemben megdöbbenést okozott az SUV-abroncsok három sereghajtója, a Triangle WinterX TW401, a Kenda Wintergen2 KR501 és a Davanti Wintoura +. A Tiangle és a Davanti nedves aszfalton még az elégséges szintet se ütik meg, a Kenda száraz aszfalton nem éri el az elégséges szintet, ráadásul nehéz is. Amíg a legkönnyebb abroncs, a Goodyear 8,8 kg tömegű, a Kenda 12,4 kg-ot nyom, a 4 abroncs tehát több mint 14 kg-mal nehezebb.
Ez nagyobb nyersanyag-felhasználást, nagyobb üzemanyag-fogyasztást és így környezeti terhelést jelent,
ami leminősítést jelent. A nedves aszfalton 80 km/órás tempóról fékezésnél amíg a Pirelli, Firestone, Continental és Dunlop abroncsa kevesebb, mint 35 méteres fékutat ér el, addig a Kenda, Triangle és Davanti abroncsa 7 méterrel hosszabb fékutat tud – ez több mint egy autóhossz, esetleges balesetnél magasabb sérülési veszélyt jelent.
A személyautó-abroncsoknál (205/55 R16) nincsenek kiugró eredmények, homogén az eloszlás a jó, elégséges és kielégítő eredmények között. Ezen belül is a Continental WinterContact TS 870, a Goodyear UltraGrip Performance 3 és a Michelin Alpin 6 van az élen, a Continental a biztonsági értékelésben remekel, míg a Michelin abroncsa magas futásteljesítményével és extrém alacsony kopásával nyeri meg a környezeti terhelés fejezetet. A Michelin abroncsának prognosztizált élettartama 53 200 km, jelentősen meghaladva az e téren utolsó Vredestein gumi 33 400 km-es értékét. Itt csak egy sereghajtó van, egyedüliként a Winrun Winter-max A1 WR22 lett kifogásolható a nedves aszfalton tapasztalt alacsony tapadása miatt.
Az ADAC szakemberei szerint nem érdemes csak az abroncscímkére hagyatkozni, hiszen arról csak egy tulajdonságot lehet megismerni, a fékút mellett azonban
a kanyarvételi tulajdonságok, a stabilitás és a vízre felúszásnak való ellenállási képesség is fontos részei az abroncs tudásának
– utóbbiakat nem lehet megismerni a futófelületre ragasztott matricáról. Fontos még az abroncsvásárlásnál, hogy a négy kerék gyártási dátuma azonos legyen, így elkerülhetők az esetleges fejlesztésekből (keverékváltás) adódó eltérések.
Íme, a 205/55 R16 méretű abroncsok németországi átlagárai, matricajelölései (üzemanyaghatékonyság/nedves tapadás szerinti besorolás/zajszint szerinti besorolás), menetbiztonsági értékelése (70% súlyozással), környezetvédelmi mérlege (30% súlyozással), illetve az ADAC értékelés végeredménye:
Ezek pedig a 215/55 R17 méretű abroncsok németországi átlagárai, matricajelölései (üzemanyaghatékonyság/nedves tapadás szerinti besorolás/zajszint szerinti besorolás), menetbiztonsági értékelése (70% súlyozással), környezetvédelmi mérlege (30% súlyozással), illetve az ADAC értékelés végeredménye:
(színjelölések: sötétzöld: nagyon jó, világoszöld: jó, sárga: kielégítő, narancssárga: elégséges, piros elégtelen)