Elsőként a Mazda jelölte Magyar Év Autója 2025 díjra a szabadidő-autók, valamint a családi autók kategóriában a CX-80 SUV-ot, de az elsők között jelentkezett a Hyundai, amely idén először jelölt sportautót. Az Ioniq 5 N elektromos autóként igen erős mezőnyben kell, hogy bizonyítson. A Tucson a szabadidő-autók között, a Santa Fe pedig a plug-in hibridek versenyében érdekelt. Utóbbi az Év Zöldautója 2025 díjért indul.
A Stellantis autóipari csoporthoz tartozó márkák közül a Citroën a kedvező árú autók kategóriájában indítja a teljesen megújult C3 Aircross modellt, a DS a DS4 E-Tense villanyautót a legjobb villanyosok kategóriájába nevezte be. A Peugeot idén két modellel szerepel a versenyben. A teljesen megújult e-3008 az Év Zöldautója 2025 díjért indul, az új 5008-as pedig a családi autók között versenyez a Magyar Év Autója 2025 elismerésért. A Fiat is jelölt, a Grande Panda az elérhető árú villanyautók között, a 600-as pedig a családi autók mezőnyében szerepel. Az Alfa Romeo Junior pedig a szabadidő-autók között próbálja megszerezni az elsőséget.
Egy év kihagyás után visszatért a Kia, a koreai márka az elérhető árú villanyautók kategóriájába nevezte be az EV3-ast. Szintén visszatérő a korábban számos díjat begyűjtő Suzuki, a japánok az Esztergomban gyártott, frissített Vitarát jelölték az Év Magyar Autója 2025 díjra, a Magyar Év Autója 2025 díjért pedig az új Swift küzd az elérhető árú autók kategóriájában. Rekordszámú nevezést jelentett be a Porsche Hungaria, az importőr 24 autót indított. A Volkswagen hat autót jelölt, a frissített Golf Variant a családi autók, a Golf GTI a sportautók, a csak kombiként gyártott új Passat a flottaautók, a kényelemre hangolt Touareg R a prémiumautók, a Tiguan a szabadidő-autók, az ID.7 Tourer pedig a legjobb villanyautók között mérettetik meg.
A Volkswagen Haszonjárművek márka az új Transporter modellt indította a kishaszonjárművek kategóriában, a kempingezőket is kiszolgáló California a szabadidő-autók között, az elektromos ID. Buzz GTX pedig a villanyautók között versenyez. A cseh Skoda szintén hat jelölésben érdekelt: a Superb Combi a családi autók mezőnyében, az Octavia és a Superb a flotta autók között, a Kodiaq a SUV-kategóriában, a Kodiaq iV PHEV a legjobb hibridek között, az Elroq pedig a legjobb villanyautók között harcol. A spanyol Cupra a Formentor és a Terramar modellt nevezte be a Magyar Év Autója 2025 díjra a szabadidő-autók mezőnyébe. A győri gyártású Terramar az Év Magyar Autója 2025 versengésben is érdekelt, a Tavascan pedig az Év Zöldautója 2025 díjért indul. Az Audi márka öt autót jelölt. A frissített Q7 a családi kategóriában, az új A5 a flottában, az RS Q8 pedig a prémium kategóriában szerepel. A friss Q6 e-tron és a még frissebb A6 e-tron a legjobb villanyautók versenyében okoz izgalmakat.
A BMW Magyarország három modellt nevezett: az M5 a Magyar Év Autója 2025 díjat vette célba (sportautók kategória), az új X3-as a szabadidő-autók között küzd. Az Év Zöldautója 2025 díjért a Mini Cooper E van versenyben az elérhető árú villanyosok csoportjában.
Ismét van Mitsubishi a jelöltek között, az új Outlander a legjobb hibridek között próbál szerencsét.
Négy modellt jelölt a Ford. A márka hazai importőre a népszerű Transit Customot a kishaszonjárművek között, a hetedik generációs Mustangot a sportautó kategóriában, a teljesen új, elektromos Explorert a legjobb villanyautók, a korábban már díjat nyert Kugát pedig a legjobb hibridek mezőnyében jelölte.
Szintén visszatért a Dacia, a teljesen megújult Duster az elérhető árú autók között küzd. A Nissan márka hazai importőre, a Grand Automotive Kft. a frissített Qashqai-t két kategóriában is indította, a népszerű modell a szabadidő-autók és a családi autók között is érdekelt. Az Interstart a haszonjármű kategóriába jelölték.
A Toyota és a Lexus márkák hazai importőre ezúttal is sok autót nevezett, a prémiummárka a kis LBX-et (szabadidő-autók), valamint a különleges LM buszlimuzint jelölte (prémiumautók), a hazai piacot vezető tömegmárka a C-HR PHEV kis szabadidő-autóval (legjobb hibridek), a megújult Camry-vel (flotta autók), a frissített, lágy hibrid hajtású Hilux pickuppal (kishaszonjárművek), az új generációs Land Cruiser terepjáróval (szabadidő-autók) és a frissített GR Yarisszal (sportautók) vesz részt a megmérettetésben.
Új belépő az Év Magyar Autója verseny küzdelmeiben a kínai Jaecoo márka, amely a 7-es modelljét nevezte a szabadidő-autók kategóriában. Szintén új és szintén kínai a hazai autópiacon jelenlétben egyre erősebb BYD, amely a Dolphinnal a kedvező árú villanyautók, a Seal U szabadidő-autóval pedig a legjobb hibridek versenyében szeretné megszerezni az Év Zöldautója 2025 díjat.
2024. szeptember 15-ig nevezhették a gyártók és az importőrök autóikat az Év Magyar Autója 2025 verseny különböző kategóriáiba. Az Év Magyar Autója 2025 díjat a Magyarországon, magyar emberek által összeszerelt, gyártója által nevezett autók közül ítéli oda a zsűri alapos tesztek és szigorú szempontrendszer alapján. A rangsorolásban sok más mellett az is döntő, hogy az adott autó milyen hányada készül hazai beszállítók alkatrészeiből, illetve mekkora az itthoni fejlesztés hozzáadott értéke. A szakmai zsűri két másik kategóriában is döntést hoz jövő tavasszal. Az importőrök által benevezett autók közül azok nyerik el a Magyar Év Autója 2025 díjat, amelyek kategóriájukban (kedvező árú autók, családi autók, flotta autók, prémium autók, szabadidő-autók, kishaszonjárművek, sportautók) a leginkább megfelelnek a magyar vásárlók igényeinek.
Szintén a zsűri – tagjai: Biró Csongor, Csordás Gábor, Gulyás Péter, László Ferenc, Miklós-Illés Kálmán – dönt több kategóriában (kedvező árú villanyautók, legjobb villanyautók, legjobb hibridek) az év legzöldebb autóiról is, legyenek azok villanyautók, vagy hálózatból tölthető hibridek. A Közönségdíj 2025 díj birtokosa pedig az az autó lesz, amelyre az összes jelölt autó közül a jövő év eleji közönségszavazáson a legtöbben szavaznak. Mivel az autószektor nem csupán autógyártókból és importőrökből áll, a szervezők kiosztják az Év Beszállítója 2025 kitüntetést is. Ezt azok a hazánkban termelő autóipari vállalatok kaphatják meg, amelyeket a hazai és nemzetközi autógyárak, valamint szakújságírók arra érdemesnek találnak, illetve a legmegbízhatóbb 2024-es magyarországi partnerükként a szervezők kérésére megjelölnek. A zsűri dönt az Év Autós PR-szakembere 2025 díj nyerteséről is.
Az Év Magyar Autója díjakat először 2020-ban osztották ki, akkor a gyártók és importőrök összesen 39 autót neveztek. 2021-ben 46 autó, 2022-ben 58, 2023-ban és 2024-ben 39-39 autó közül választotta ki a zsűri a győzteseket. A győzteseket 2025 tavaszán hirdetik ki, a díjakat a Budapest Automotive Summit 2025 konferencián adják át.