Egy hónapos pihenőt követően frissen, üdén állnak rajthoz a hétvégén a ralicsapatok, a szezon egyik legkeményebb raliján, az Akropolisz Ralin. A Rali Világbajnokság Görögországban kezdi meg az őszt, ami azért ezen a helyszínen még inkább nyárias körülményeket fog jelenteni. A májusban kezdődött murvás sorozat hatodik és egyben legdurvább, nagyon gyors fordulója következik a hétvégén. A csapatok idén sem bíztak semmit a véletlenre, az Akropolisz Rali előtt két héttel, augusztus közepén elutaztak a helyszínre tesztelni.
Még mindig Thierry Neuville vezeti az egyéni ponttáblát, de előnye nem behozhatatlan a szezon hátralévő négy versenyén. Öten is pályáznak az egyéni világbajnoki címre, így a belga pilótának koncentráltnak kell maradnia, ha szeretne végre hozzájutni első rali világbajnoki címéhez. Régóta vár erre, így célja nem is lehet más, mint nagyon vigyázni az autójára ezen a kegyetlen megmérettetésen, és persze fenntartani vezető helyét. Ez nem lesz egyszerű, hiszen az ilyen murvás ralikon az első helyről rajtoló van a legkedvezőtlenebb pozícióban, hiszen ő söprögeti az utat a mögötte jövők előtt.
Két éve már megízlelhette a görögországi győzelem ízét a Hyundai élmenője, de tavaly nagyon peches volt. Bár egy ideig vezette a ralit, de a köves-sziklás utakon végül elvérzett. „Az Akropolisz Rali nagyon nehéz és hosszú verseny. Az autóban nagy forróság van és az utak rendkívül töredezettek. A szakaszok folyton változnak és emiatt sokfajta kihívással kell szembenéznünk. A sikeres hétvége kulcsa a jó teljesítmény, a precízió és a jó autóbeállítás. Az erős abroncsok is elengedhetetlenek lesznek. Még mindig vezetek a világbajnokságban, így fontos lesz, hogy annyi pontot gyűjtsünk, amennyit csak lehetséges anélkül, hogy túl sok kockázatot vállalnánk, vagy túltolnánk a hétvégét” – szögezte le a 36 éves autóversenyző, aki a sok nehézség ellenére az Akropolisz Rali rajongója.
Neuville legnagyobb kihívója Sebastien Ogier lesz, aki ezen a ralin is elindul, hiszen esélyes a világbajnoki címre. Tavaly neki is peches versenye volt Görögországban, kiesett, de az első két helyet azért elhozta két toyotás csapattársa, Kalle Rovanpera és Elfyn Evans. Mindig rekordszámú a nevezés az Akropolisz Ralira, nagyon kedvelt ez a verseny. Ennek ellenére Kalle Rovanpera ezúttal nem áll rajthoz a hétvégén. Nem is kell neki, hiszen hatodik az egyéni ponttáblán és ez idő alatt más kihívásokat keres a finn tehetség.
A murvás mediterrán ralik közül az Akropolisz Rali kétségkívül a legnagyobb presztízsű és egyben a legkedveltebb is. A görögországi viadalt először 1950-ben rendezték meg és már azelőtt a sport egyik klasszisának számított, mielőtt 1973-ban létrehozták a Rali Világbajnokságot. Azóta sokat változott maga a rali is. Arról vált ismertté ez a rali, hogy itt nehéz, sziklás terepen hajt a mezőny perzselően forró időjárási körülmények között. 2005-ben az Év Ralijának választották. Abban az évben egy nagyon sikeres szuperspeciális szakaszt rendeztek az athéni Olimpiai Stadionban.
A rali
A 2024-es Akropolisz Rali három napon át tart, s a 15 gyorsasági szakasz 305,30 km-t tesz majd ki. A rali főhadiszállása és a szervizpark ismét Lamiában. 220 km-re északra Athéntól, található. A ralit a Eleftherohori 2 Power Stage zárja.
Amber PR
A 2000-es évek Akropolisz Rali győztesei:
2023 Kalle Rovanpera (Toyota)
2022 Thierry Neuville (Hyundai)
2021 Kalle Rovanpera (Toyota)
2013 Jari-Matti Latvala (Volkswagen)
2012 Sebastien Loeb (Citroën)
2011 Sebastien Ogier (Citroën)
2009 Mikko Hirvonen (Ford)
2008 Sebastien Loeb (Citroën)
2007 Marcus Grönholm (Ford)
2006 Marcus Grönholm (Ford)
2005 Sebastien Loeb (Citroën)
2004 Petter Solberg (Subaru)
2003 Markko Märtin (Ford)
2002 Colin McRae (Ford)
2001 Colin McRae (Ford)
2000 Colin McRae (Ford)
A világbajnokság állása a Finn Rali után:
Pilóták
1. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 168 pont
2. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 141 pont
3. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 137 pont
4. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 132 pont
5. Adrien Fourmaux (FRA) M-Sport Ford WRT 119 pont
6. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 86 pont
7. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 76 pont
8. Esapekka Lappi (FIN) Hyundai WRT 33 pont
9. Andreas Mikkelsen (NOR) Hyundai WRT 29 pont
10. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 27 pont
Gyártók
1. Hyundai WRT 395 pont
2. Toyota Racing WRC 375 pont
3. M-Sport Ford WRT 207 pont