WRC: Chilében záródik a murvás sorozat

Fotó: M-Sport
Vágólapra másolva!
Chile a 32. ország volt, amely világbajnoki versenyt rendezhetett, s idén harmadjára visszatér a rali világbajnokság mezőnye ebbe a dél-amerikai országba.
Vágólapra másolva!
Fotó: Hyundai Motorsport

A május óta tartó murvás maraton utolsó fordulójához érkezünk meg a hétvégén. Szokás szerint itt is az elsőként rajtolók hátrányban lehetnek a később rajtolókkal szemben. Az útsöprögetés itt is kellemetlen feladat lesz az élen haladók számára, elsősorban a világbajnokságban vezető Thierry Neuville számára. Május helyett szeptember végén-október elején kerül megrendezésre ez a rali, az ilyenkor szokásos 15-17 fokos nappali hőmérséklettel. A déli féltekén lévő tavaszi időjárás hozza magával az esőzések esélyét.

Fotó: McKlein / Toyota GAZOO Racing

Két héttel ezelőtt az Akropolisz Rali dobogóján csak a Hyundai autóversenyzői álltak, s a csapat innen szeretné folytatni Chilében. Mivel a hétvégén is murván csapatják majd, magabiztosak abban, hogy tartani tudják a csapatok jó formájukat az utolsó idei murvás megmérettetésen. „A szakaszok sokat változnak. Nagyon élveztük a vezetést és a dobogón végeztünk tavaly. A defekt kockázata magas, ezért fontos a rajtolási sorrend. A fő cél, hogy megtartsuk előnyünket a világbajnokság élén”– szögezte le Thierry Neuville, aki elsőként rajtol majd el a dél-amerikai ralin.

Fotó: M-Sport

A Toyotának azért lesz ehhez pár szava. Tavaly bár nem nyert Chilében, de mégis a dél-amerikai országban ünnepelhette gyártói világbajnoki címét. Ahogy akkor is, most is beveti nagyágyúit. Kalle Rovanpera és Sebastien Ogier is harcba száll a távoli ralin. A csapatvezető, Jari-Matti Latvala, elmondta, hogy mindent beleadnak a hátralévő három versenyen annak érdekében, hogy megvédjék a Toyota világbajnoki címét. Az utóbbi három évben a Toyota vihette haza a gyártói győztes trófeát, de most lehet 2020 után ismét a Hyundaijé lesz. Nyáron ugyanis 35 pontos hátrányt szedett össze a Toyota a Hyundaihoz képest. „Harcolunk tovább. Nem veszítjük el a kedvünket, és raliról ralira küzdve megnézzük, hogy alakul a vége”– nyilatkozta Latvala.

Fotó: Amber PR

A rali
A 2024-es Chile Rali csütörtöktől vasárnapig tart, s a 16 gyorsasági szakasz összesen 306,94 km hosszú lesz. A rali főhadiszállását ezúttal is a fővárostól, Santiagótól, 500 km-re délre található Concepciónban rendezik be. Az ünnepélyes rajt csütörtök este veszi kezdetét Concepciónban, mielőtt a mezőny elindulna a háromnapos megmérettetésre a vadabb régió ligetes területein, közepesen gyors gyorsasági szakaszokon. A technikás és gyors ívelt utak nagy kihívást jelentenek idén is a versenyzők számára. A szombati lesz a leghosszabb nap a maga 139,2 km-es hosszával, majd vasárnap két szakaszt teljesítenek a csapatok kétszer szervizelési lehetőség nélkül és a Bio Bio 2 Wolf Power Stage-el ér véget a rali.

A világbajnokság állása az Akropolisz Rali után:
Pilóták
1. Thierry Neuville (BEL) Hyundai WRT 192 pont
2. Ott Tanak (EST) Hyundai WRT 158 pont
3. Sebastien Ogier (FRA) Toyota Racing WRT 154 pont
4. Elfyn Evans (GBR) Toyota Racing WRT 140 pont
5. Adrien Fourmaux (FRA) M-Sport Ford WRT 130 pont
6. Kalle Rovanpera (FIN) Toyota Racing WRT 86 pont
7. Takamoto Katsuta (JPN) Toyota Racing WRT 80 pont
8. Dani Sordo (ESP) Hyundai WRT 44 pont
9. Sami Pajari (FIN) Toyota Racing WRT 34 pont
10. Esapekka Lappi (FIN) Hyundai WRT 33 pont

Gyártók
1. Hyundai WRT 445 pont
2. Toyota Racing WRC 410 pont
3. M-Sport Ford WRT 226 pont
Amber PR

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!