Minden Peugeot-nak van akkumulátoros-elektromos változata – itt az E-408

Fotó: Peugeot / CÉDRIC VIOLLET
Vágólapra másolva!
A Peugeot E-408-as bemutatásával már a franciák miden modellsorozatban kínálnak akkumulátoros-elektromos hajtást. A szabványos hatótáv 453 km.
Vágólapra másolva!
Fotó: Peugeot / CÉDRIC VIOLLET

Kezdettől fogva elérhető volt plug-in hibrid hajtással a 2022-ben bemutatott Peugeot 408-as, amelynek motorkínálata idén év elején bővült öntöltő hibrid hajtással, most az E-408-as bemutatásával teljessé lett a kínálat – egyben a Peugeot összes, 3,5 tonna alatti össztömegű modellsorozata elérhető lett villanymotoros változatban. A típusjelzéseken kívül a 19 colos felnikről lehet felismerni ezt a változatot, ezekre 225/50 méretű, különösen alacsony gördülési ellenállású abroncsokat szerelnek, ezenkívül még a padlóburkolatot is módosították, hogy csökkentsék a légellenállást. Mindezek eredményeként a Peugeot E-408 szabványos hatótávolsága egy feltöltéssel 453 km.

Fotó: Peugeot / Chris Noltekuhlmann / CÉDRIC VIOLLET

Az akkumulátor 58,2 kWh kapacitású, villámtöltésre 120 kW-tal van lehetőség, a fedélzeti töltő 11 kW-os. A fékenergia-visszatermelés a kormány mögötti kapcsolófülekkel állítható 3 fokozatban (-0,6 m/s2, -1,6 m/s2, -2,0 m/s2). Az első kerekeket hajtó villanymotor teljesítménye 210 LE/345 Nm, de ezt csak Sport fokozatban kapja meg a sofőr, Normal módban 190 LE/300 Nm, Eco-ban 170 LE/270 Nm áll a rendelkezésére. A Peugeot E-408 szervizintervalluma 2 év/25 000 km, az Allure Care program keretében (márkaszerviz-látogatás után automatikusan meghosszabbodik) 8 év/160 000 km garanciát vállalnak az elektromos hajtás alkatrészeire, így az akkumulátorra is.
 

Fotó: Peugeot / CÉDRIC VIOLLET

 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!