30 000 dollár alatti indulóáron akarja majd adni a Robotaxi modelljét a Tesla, amely egy jól kinéző sportkupé felfelé nyíló ajtókkal – de nem lehet vezetni. Nincsenek emberi beavatkozáshoz szükséges kezelőszervek (vagy épp külső tükrök...), mindent az elektronika intéz. Az autó gazdasági hatása jelentő lesz, ha beigazodnak a Tesla számításai, Elon Musk szerint amíg egy autóbuszt 1 dollár/mérföld áron lehet üzemeltetni, addig a Robotaxi 20 cent/mérföld áron is elmegy. Az utasszámot figyelembe véve már nem ilyen fényes az egyenlet, hiszen amíg egy autóbuszon 50 ember utazhat, a robottaxiban 2.
A Tesla 2027 előtt akarja elkezdeni a Robotaxi sorozatgyártását, miután 2025-ben a meglévő modelljeinél elindítja a tényleges, emberi beavatkozás nélküli Full Self Driving önvezető funkciót. Kérdés, hogy ez milyen szintű önvezetés lesz, hiszen jelenleg csak elvétve vannak korlátozott keretek között 3-as szintű önvezetésre képes autók a piacon, az aktuális Tesla Autopilot 2-es szintű rendszer, onnan kellene rögtön az 5-ös szintre ugrani – a technológiai oldal mellett még ott van a jogi szabályozás hiánya is, hiszen a törvények (például ki a felelős baleseteknél...) még nem születtek meg ennek a szabályozására.
A vizionált üzleti modell, miszerint a mai autómegosztó-sofőrök vesznek majd maguknak egy kisebb flottányi autót majd hátradőlnek a fotelban és azok üzemeltetésével gyűjtik a pénzt annyiból sántít, hogy nem épp a jól kereső foglalkozások közé tartozik ez a szakma, amire talán a legjobb példa, hogy egy-egy sofőrnek és autónak egyszerre több alkalmazásban is jelen kell lennie. A Tesla a lehető legnagyobb mértékben automatizálta a Robotaxi-üzemeltetést, indukciós töltővel lehet feltölteni az akkumulátort, a töltési idő alatt pedig robotkar segítségével takarítják ki az utasteret.
Amíg a „We, robot” rendezvényen a Robotaxi több példánya is jelen volt, addig a nagyobb méretű és kapacitású Robovan csak tanulmányként volt látható. Ennek a robotjárműnek a személyszállító változata 20 utast tud egyszerre szállítani – annyiból nem tudja kiváltani az autóbuszokat, hogy lépcsőn keresztül közelíthető meg az utastér, tehát nem akadálymentesített. A haszonjármű változattal a városi áruterítést forradalmasítaná a Tesla a reményei szerint – kérdés, a vezető nélküli szállítójárművet ki fogja kipakolni az ügyfeleknél? Ha új embereket kell alkalmazni, akkor lehet, hogy már nem is olyan gazdaságos az olcsóbb szállítás.