A Geely konszern és a kínai technológiai óriás, a Baidu közös vállalkozása a 2023-ban életre hívott Jiyue Auto, amelynek deklarált célja, hogy a legmodernebb villanyautókat kínálja. Eddig egy szabadidő-autó és egy luxuslimuzin alkotja a kínálatot, de szándék szerint 2027-ben csatlakozik ezekhez, illetve az addig tovább bővülő kínálathoz az itt látható Robo X nevű szuperautó.
Ezzel azonban van egy probléma, a fedélzeti rendszer 4-es szintű önvezetésre képes – egy kicsit elkalandozhat a sofőr figyelme, de bármikor készen kell lennie a beavatkozásra –, amit manapság nem engednek meg az érvényes jogszabályok. A forgalmazást 2027-ben kezdik, kérdés, készen lesz-e a törvényi szabályozás addigra? A 4-es szintű önvezető rendszer mindenképpen ott lesz a fedélzeten, a mérnökök olyan funkción dolgoznak, ami megfelelően felmért versenypályákon lesz képes kihasználni az autó tudását úgy, hogy közben a vezető csak „utas”.
A technikát egyelőre szűkszavúan ismertették, eszerint a karbon monocoque vázra épülő Jiyue Robo X hossza 4650 mm, szélessége 2000 mm, magassága 1195 mm, a tengelytávolság 2700 mm. Az 1850 kg tömegű villanyautó 4 hajtómotort kap, amivel a 0-100 km/óra gyorsulást 1,9 másodperc alatt letudja, és a kínai szabvány szerint 650 km lesz a hatótávolság. Rendszerteljesítményről, vagy akkumulátor-technológiáról vagy kapacitásról egyelőre még nincs információ. A fejlesztésnél minden bizonnyal felhasználták a hasonló felépítésű, szintén a Geely konszernhez tartozó Lotus Evija szuperautóval szerzett tapasztalatokat a mérnökök.
A Jiyue Auto weboldalán már fogadják a megrendeléseket a szuperautóra, 49 999 jüan (2,7 millió Ft) befizetésével lehet regisztrálni a Robo X-re, amelynek a vételárát még becslés szinten se közölték.