Bemutatkozott az új Tiguan. Ami valójában egy Tayron. Majdnem...

Fotó: Volkswagen / JAMES LIPMAN
Vágólapra másolva!
Észak-Amerikában Volkswagen Tiguan néven forgalmazzák a nálunk kapható Tayron rövidebb változatát. Elektrifikációnak nyoma sincs.
Vágólapra másolva!

A Volkswagennél eddig is külön kezelték az észak-amerikai piacot, a Tiguan generációváltások például több éves elcsúszással érkeztek meg oda, ez a jövőben se változik, hiszen most ugyan viszonylag gyorsan utolérte a generációváltás az ottani modellt, de ők nem az európai modellt kapják meg, hanem a mifelénk Tayron néven forgalmazott típusnak a rövidebb karosszériával, és csak 2 üléssorral rendelkező változatát.

Fotó: Volkswagen / JAMES LIPMAN

Az MQB Evo műszaki alapra építették fel az észak-amerikai Volkswagen Tiguan-t, amelynek a karosszériája a B oszlopig bezáróan megegyezik a Tayron-nak. Ezt követően is csak a kicsit hamarabb lefelé forduló karaktervonal és rövidebb hátsó túlnyúlás jelenti az eltérést, a hátfalon például már ugyanazt a lámpát látjuk – és ugyanúgy megvilágított a márkajelzés. Alapesetben 17 colos felnit adnak, elérhető még 19 és 20 colos kerék is.

Fotó: Volkswagen / JAMES LIPMAN

Az utastérben a minőségérzet javítását emelik ki, akár valódi mogyorófa-betét is elérhető a Savona-bőr kárpitozás és kettős díszvarrás mellett, ezzel próbálják elterelni a figyelmet arról, hogy felszámolták a fizikai kapcsolókat. A kormány mögött 10,25 colos monitor a műszeregység, a középső képernyő felszereltségtől függően 12,9 vagy 15 colos képátlójú, és az első ülések között ott találjuk a Drive Mode Select kapcsolót. Szériában nyújtja a vezetéknélküli töltőt és a vezetéknélküli telefoncsatlakoztatás lehetőségét a Tiguan, felárat kell fizetni a fel-a-fejjel kijelzőért, a szellőztethető/masszázsfunkciós első ülésekért, a 3 zónás klímáért.

Fotó: Volkswagen / JAMES LIPMAN

Változatlanul az EA888 szériába tartozó 2,0 literes turbómotort szerelik az Észak-Amerikában gyártott Volkswagen Tiguan orrába, azonban a teljesítményt 184-ről 201 lóerőre emelték. Elektrifikációnak nyoma sincs, de így is csökkent a szabványos fogyasztás, mert 77 kg-mal lett könnyebb az új modell az elődjénél – az alumínium futómű-alkatrészeknek és a nagyszilárdságú acél fokozott alkalmazásának tudható be ez. Az autó forgalmazása 2025 első felében indul, az árakat majd később árulják el.
 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!