3 évvel ezelőtt egyszerre előlegezte meg óriási méretű villanyautóját a Hyundai és a Kia, de amíg utóbbi terméke, az EV9 már megvásárolható, az Ioniq 9 csak most debütált a Los Angelesi Autószalonon. Tanulmányautóként még Seven, azaz 7 volt a neve a Hyundai autójának, de azért növelték meg 2-vel a számot, hogy helyet adjanak még több villanyautónak – 2030-ra már 23 ilyen lesz a kínálatban.
A 3 üléssorral rendelkező csúcsmodellnél a részletek leborotválásával javították az óriási dobozforma légellenállását, megszabadultak a tetőantennától, opciósan kamerák váltják ki a külső tükröket, nem sima, hanem aerodinamikailag optimalizált az alsó burkolat, kettős mozgású légterelő-lapok irányítják a légáramot a kocsi orrán lévő légbeömlőknél. A tetőantennát az első szélvédőben (GPS és internetes rádió), a műszerfalpárnában (kapcsolódó szolgáltatások) és a hátsó szélvédőben (AM/FM és digitális rádió) elrejtett antennákkal váltják ki. Hátulról nézve erősen hasonlít a közelmúlt Volvo kombijaira a befejezés, egyedül a pixeles mintájú LED-es lámpák árulkodnak a hovatartozásról. A vásárlók 16 fényezés (köztük matt-finis is elérhető) és 7 belső hangulat közül választhatják ki a nekik tetszőt.
A Hyundai személyautói között a legnagyobb, 3130 mm-es tengelytávolsággal bír az Ioniq 9, így azt ígérik, mindhárom sorban teljes értékű üléseket találunk. Az első 2 sorban azért egy kicsit kivételeznek az utasokkal, hiszen ott kényelmesebb üléseket lehet találni. Az első 2 sorban rendelhető a feláras Relaxation Seat, amelyek dinamikus masszázs-funkciót tudnak, ennél nem csak légpárnákkal, de vibrációkkal is serkentik a vérkeringést. Ezeknek az üléseknek van kihajtható lábtartója, a támla hátradöntésével kényelmes pihenőhellyé alakulnak. Piactól függően lesz elérhető a 6 személyes belső elrendezésnél az oldalra fordítható ülés a középső sorban, aminek a segítségével egymással szembe fordulhatnak az itt ülők – az autó álló helyzetében. Arra is lehetőség van, hogy az első ülés támlájáról lehajtható asztalt felhasználva dolgozzon az ember. A tologatható tároló fedele elölről és hátulról egyaránt felnyitható, amivel hozzá lehet férni az 5,6 literes felső rekeszhez, az alsó kihúzható fiók 12,6 literes. Szóval mindent megtesz a Hyundai annak érdekében, hogy a töltési szünet a lehető legkényelmesebben/hasznosabban teljen. Csomagtér tekintetében is jól áll a Hyundai Ioniq 9, a 3. üléssor mögött a tetőig pakolva 620 literes a csomagtér, ami az ülések kiszerelése nélkül 1323 literesre bővíthető. Elöl is van csomagtartó, ami 52 vagy 88 literes annak függvényében, van-e hajtómotor az első tengelyen.
Az E-GMP műszaki alap legújabb változatára építették fel a Hyundai villanymotoros csúcsmodelljét, amelynél kétfokozatú inverter javítja a hatékonyságot, a teljesen zárt burokban lévő hajtómotorok, háromszoros szigetelések és megerősített A oszlop csökkentik a zajszintet/vibrációt. A tömegcsökkentés érdekében mind a 4 sárvédőt alumíniumból készítik. Egyedüliként 110,3 kWh kapacitású akkumulátorral készül az Ioniq 9, a becsült WLTP-hatótávolság elérheti a 620 km-t. A 800 voltos nagyfeszültségű technika akár 350 kW-os villámtöltést tesz lehetővé, amivel megfelelő töltőoszlopon 24 perc alatt megvan a 10-80%-os töltés, a fedélzeti töltő kétirányú, a megfelelő adapterrel elektromos eszközök üzemeltetésére is van lehetőség. Újdonság, hogy a mindhárom sorban lévő USB-C töltő-csatlakozók 100 W teljesítményűek, és közvetlenül a nagyfeszültségű akkumulátorból kapják az energiát.
Alapesetben a hátsó tengelyre kerül egy 218 lóerős hajtómotor, összkerékhajtásnál az első tengelyre kerül még egy 95 lóerős hajtómotor, a Performance AWD változatnál mindkét tengelyen 218 lóerős hajtómotort használnak. A hajtásvezérlés nyomatékvektorálást is használ, a vezető terepprogramok közül is választhat, illetve van Auto Terrain Mode, amikor magától ismeri fel az elektronika a terepet, és alkalmazkodik hozzá. Szintszabályzó lengéscsillapítókat használ a Hyundai Ioniq 9, így vontatáskor – Európában akár 2,5 tonna – se ül le az autó hátulja, ilyenkor egyébként fix 50:50 arányban osztja el a nyomatékot az elektronika. A forgalmazás Dél-Koreában és Észak-Amerikában indul 2025 első felében, ezt követően jönnek majd az első példányok Európába. Az egyes piacokra vonatkozó pontos számokat majd a forgalmazás előtt közlik.