Korábban már mutattak gyári kémfotókat a Mercedes-Benz következő transzporteréről, de a hazánkba most érkezett felfrissített változatnak is van még jövője – amíg a piacon lesz rá igény, velünk marad a belső égésű motorral szerelt változat. Itt azért nem lehet dízelmotoros változatról beszélni, mert a modellfrissítés egyik újdonsága a benzinmotor (231+20 LE) megjelenése, alapvetően a Közel-Keleten van igény a 2,0 literes, lágyhibrid turbómotorra, de azt mindenhol elérhetővé teszik. Egyébként 3 teljesítménnyel (163, 190 vagy 237 LE) választható a 2,0 literes turbódízel, amelynél a hátsókerékhajtás alternatívája az állandó (45:55% tengelyek közötti nyomatékelosztás) összkerékhajtás; a váltó minden esetben a 9 fokozatú automata. Pontos időpont még nincs, de záros határidőn belül a dízelek is megkapják a lágyhibrid segítséget.
Az akkumulátoros-elektromos EQV-nál változatlan az első kerekeket hajtó motor (204 LE/362 Nm) és továbbra is 60 és 90 kWh kapacitású akkumulátor kérhető, de utóbbinál már nem a Samsung, hanem a CATL a beszállítója. Az új hőszivattyúval és javítják a hatótávolságot, ami karosszériától és akkumulátortól függően 247-365 km között alakul. A fedélzeti töltő 11 kW-os, a kisebb akkumulátornál alapból 50, opciósan 80 kW-os a villámtöltés, a nagyobbnál 110 kW-os villámtöltésre van lehetőség. A használatot a Plug&Charge funkció könnyíti meg, az autóhoz a rögzített árú töltést biztosító Mercedes me L tarifacsomagot adják 1 évig ingyen (utána 5300 Ft/hónap). Hazánkban egyébként az európai átlagnál magasabb a villanyautó-részarány.
Magyarországon folyamatosan emelkedik a V-osztály értékesítése, ennek a trendnek a folytatását várják a korábbinál nagyobb méretű hűtőráccsal rendelkező új modelltől, ami egyébként a rekord-évnek kinéző, 400+ darabos értékesítéssel rendelkező 2024 végén érkezik csak meg. Volt vásárlói igény, így az Excklusive csúcsváltozatnál már ott az állócsillag is a motorháztetőn, amihez még kontúrvilágítást is kap a hűtőrács. Létezik még AMG Line sportos megjelenés is, bár a jellegzetes Panamerica-hűtőrácsot nem találjuk a gyári kiegészítő között, azt a tuningpiacról kell beszerezni (ahol lehet még találni Maybach-rácsot is). Persze a lényeg továbbra is a tágas és a nagy méretű tolóajtókon át könnyen megközelíthető utastér, ahol szintén van újdonság.
A személyautókból ismert, 2 darab 12,3 colos kijelzőt tartalmazó nagypanelos műszerfal itt egy kicsit balra tolva helyezkedik el, olyan széles a karosszéria, így sokkal nagyobb teret kapott a díszbetét, amely akár nyílt pórusú fa is lehet. Az utasnak nem kell egészen az érintőképernyőig nyújtózkodnia, mert a két ülés között ott a touchpad, és – világnyelveken – beszédvezérlés is van az MBUX digitális segéd jóvoltából. Olyan figyelmességekkel könnyíti meg az ember életét a rendszer, mint a jelzőlámpa-funkció, így nem kell hajlongani, hogy lássuk a ránk vonatkozó lámpajelzést, azt mutatja a központi kijelző, vagy a kiterjesztett valóságban navigálás, ami szintén a központi kijelzőn pontosan mutatja, merre van a beprogramozott útvonal. A 15 hangszórós, 640 watt teljesítményű Burmester hifi hangzását új processzor és szoftver javítja. Van egy hiányzás is, immár az első ülések között is van légzsák, ami miatt törölni kellett az itt lévő hűtődobozt.
Vezetőtámogató rendszerek tekintetében is utolérte a márka aktuális személyautóit a Mercedes-Benz V-osztály tudása, például a kormány karimájában kapacitív érzékelő figyeli, hogy tényleg fogja-e azt a sofőr, immár multi-LED fényszórók világítanak, lámpánként 84 fényforrással. Kormánybeavatkozással működik a sávtartó segéd, van távolságtartó tempomat is, extraként elérhető 2-es szintű önvezetés is. Természetesen az aktuális előírásoknak megfelelően itt is van sebességtúllépés-figyelmeztetés, de a személyautókból átvették azt a funkciót is, hogy a kormány jobb küllőjén lévő némítás gomb hosszas megnyomásával ezt el lehet némítani.
A hazai menetpróbán 2 darab V 300 d tudtam próbálni, az Avantgarde és az AMG Line modell között érezhető volt, hogy utóbbi 15 mm-rel csökkentett hasmagasságot és egy kicsit feszesebb futóműhangolást kap. No nem a kanyartempóban, azt a magas építés és a nem túl sok visszajelzést adó kormányzás határozza meg, hanem érezhetően jobban rázkódik utóbbi változat az úthibákon áthajtva – márpedig Magyarországon utóbbiakból bőven akad. Aki biztosra akar menni, akár légrugózást is kérhet. A dízel csendesen dolgozik, a váltó észrevétlenül kapcsolja a fokozatokat, mindent azért, hogy az utasok kényelemben elérjék a céljukat. Egy dolgot hiányoltam, nagy méretű tárolót a vezetőülés könyékén, ahol a sofőr a dokumentációt (utasok listája, menetlevél) tudja tárolni. Ja, meg a vásárlók fantáziáját, hiszen noha vannak igazi színek is a kínálatban, a Mercedes-Benz V-osztályok több mint 60%-át fekete színben értékesítik, aztán az ezüst következik több mint 20%-kal...