Egyszerűbbek, olcsóbbak, könnyebben üzemeltethetőek lesznek a WRC Rali-világbajnokság csúcsosztályát jelentő 2025-ös Rally1-es versenyautók, amelyekből kikerül a hibrid rész, helyette viszont 100%-ban fenntartható forrásból származó üzemanyagot használnak majd az autók. Pár apró szabályváltoztatással gondoskodnak arról, hogy ha lehet, még izgalmasabbak legyen az élmény: a minimum tömeget 1260 kg-ról 1180 kg-ra csökkentik, a turbószűkítőt 36-ról 35 mm-re csökkentik.
Júniusban a 80. Lengyel Ralin Mārtiṇš Sesks egy, az új szabályok szerint módosított Ford Pumával (a hibrid rendszer helyett ballasztot használtak) 4 szakaszgyőzelmet szerzett, és 3 szakasz erejéig megőrizte az összetett második helyet, ami egy kategória-újonc pilótától nagyon szép eredmény. Az FIA a kulcsszereplőkkel való tárgyalások után jutott el oda, hogy a hibrid hajtás használata nem áll a sport érdekében, olcsóbb és könnyebben üzemeltethető versenyautókra van szükség annak érdekében, hogy legyen jövője a Rally1 kategóriának, a fenntartható forrásból származó üzemanyag használatával a környezeti terhelés se változik. A lépéstől azt remélik, hogy a jelenlegi 2 gyári és 1 gyári támogatású istálló mellé újak érkeznek majd, előreláthatólag a 2027-es szezontól, amikor alaposabban átdolgozzák a műszaki szabályrendszert.