Az előző évhez képest 2011-ben 71 százalékkal, 12 ezerről közel 21 ezerre nőtt az állplasztikára vállalkozók száma az Egyesült Államokban - derült ki az Amerikai Plasztikai Sebészek Társaságának beszámolójából. Ez az arány nagyobb, mint a mellplasztika, a botox-kezelés és a zsírleszívás népszerűségének növekedése együttvéve.
A férfiak és nők körében egyaránt népszerű trend okai ugyan pontosan nem ismertek, de a szakemberek szerint a fokozódó munkahelyi verseny, a webkamerás beszélgetések terjedése és az 1946 és 1964 közötti demográfiai csúcs - a "baby boom" - idején születettek kezdődő öregedése mind szerepet játszhat a folyamatban.
A bőr megereszkedésével az áll alatt és az állkapocs környékén jelentkeznek először az öregedés tünetei - azaz kialakul a toka. Ráadásul a webkamerák terjedésével az emberek egyre gyakrabban szembesülnek beszéd közben is arcvonásaikkal, és a látvánnyal sokszor elégedetlenek - mondta el a társaság elnöke.
Ezt támasztja alá az a tény is, hogy az állplasztika mellett az arccal kapcsolatos beavatkozások (pl. ajakfeltöltés, arcimplantátum, szemhéj- és arcfelvarrás, stb.) népszerűsége nőtt leginkább 2011-ben. Bár kés alá zömmel még mindig a nők fekszenek, azért a férfi-páciensek száma is folyamatosan emelkedik (tavaly elérte a 9 százalékot) - áll a jelentésben.
Az állplasztika célja nemcsak az öregedő arc megfiatalítására lehet: a túl kicsi áll megnagyobbításával (implantátum beültetésével) vagy a túl nagy áll kicsinyítésével (az állcsont faragásával) arányosabbá, harmonikusabbá tehető az arc. Nem csoda, hogy avatott szemek több élvonalbeli hollywoodi színésznő arcán felfedezik az áll-igazítást.