Meglepő érv a közösségi oldalak használata ellen a nyaralás alatt

Vágólapra másolva!
Aki azt szeretné, hogy egy átélt élmény valóban felejthetetlen maradjon, ne meséljen vagy írjon róla másoknak, különösen ne ossza meg azt már a nyaralás alatt a közösségi oldalakon, mert ezzel megváltoztatja az élményhez fűződő érzelmeit.
Vágólapra másolva!

Egy jól sikerült nyaralás után vagy a közösségi oldalak segítségével már akár közben is szívesen osztjuk meg élményeinket barátokkal vagy családtagokkal, pedig ezzel csökkentjük az eseményhez fűződő érzelmek intenzitását.

Ha egy élményről - akár negatív, akár pozitív - beszámolunk másoknak, az esemény újragondolása és elemzése az élmények halványodását eredményezi - vélik a kanadai Alberta Egyetem szakemberei. Ez egy negatív élménnyel kapcsolatban hasznos lehet, pozitívnál viszont nem túl szerencsés.

Az érzelmek "kibeszélése" hasonlóan működik, mint a traumák feldolgozásában alkalmazott klinikai módszerek: az átélt negatív élmények elemzése és kibeszélése csökkenti az érzelmek intenzitását, így rendkívül fontos része a feldolgozási folyamatnak. A pozitív élmények esetében ugyanez történik, ezért azokra úgy lehet a legjobban vigyázni, ha nem beszélünk róluk, helyette egyszerűen megéljük azokat.

Praktikus információk esetén fordítva működik

Érdekes módon a praktikus információkkal kapcsolatban mindez pont fordítva működik. Egy autómárkával, légitársasággal vagy szoftverrel kapcsolatos pozitív vagy negatív élményről való beszéd inkább felerősíti az azokhoz fűződő érzéseinket, mintsem tompítja.

A szakember szerint ez azért lehetséges, mert ezek az élmények konkrét dolgokra irányulnak, és a hozzájuk fűződő élmények érzelmi helyett inkább tapasztalati jellegűek. Minél többet gondolkozunk ezeken a gyakorlati dolgokon, annál határozottabban és magabiztosabban alkotunk véleményt.

Már terjed a "szóbeszéd" marketing

A szóbeszédben, mint marketingeszközben rejlő lehetőségeket már korábban felismerték a leleményes üzletemberek. Nagyobb cégek célzottan szerveznek szóbeszéd-kampányokat, ahol véleményvezéreken keresztül terjesztik az adott cég vagy termék jó hírét. A szóbeszéd-kampány ráadásul olyan platform, ahol a két oldal célja hasonló: eladók és vevők egyaránt a jó tapasztalatok megőrzésére és a rosszak mielőbbi legyőzésére törekszenek - írja a MedicalXpress.com.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!