Elég érzékeny témát választottál, honnan az érdeklődés? [akiraly]
Mundruczó Kornél: Láttam a Philadelphia című filmet, és megtetszett a zenéje.
És honnan ez a kivételesen szép filmcím? [BTS]
Mundruczó Kornél: A 2. műsor zenekar Alain Delon című számából jött. Nagyon szeretem ezt a számot, mert többet jelent önmagánál magyar nyelven. "Alain Delon szeretnék lenni...", stb. Ez ment volna az utolsó kép alatt, de aztán csak végefőcímzene lett belőle.
Első filmes létedre elég nagy sajtóvisszhangot kaptál. Ezért ti is tettetek valamit, vagy a film maga vívta ki? [akiraly]
Mundruczó Kornél: Nagyrészt a film maga vívta ki, de a Budapest Film, valamint Petrányi Viktória, a film producere elég jól végiggondolt kampányt csinált, minimális pénzből.
A sajtó máris kultfilmként emlegeti a Nincsen nekem...-et. Te hogy vagy ezzel? [FunkSoulBrother]
Mundruczó Kornél: Ez tőlem független. Én örülök, ha sokan megnézik, de a tapasztalatom az, hogy Magyarországon ez kb. 2 napig tart. Ezért nem izgat különösebben.
A meleg prostik szubkultúrájának ábrázolása meglepően hiteles. Honnan ismered ilyen pontosan ezt a világot ? [BTS]
Mundruczó Kornél: Van egy meleg prostituált barátom, aki elvitt ezekre a helyekre és akinek olvastam a naplóját is.
Szerintem kissé "archetipikus" a főszereplő, ha azt mondják, homoszexualitás, nagyjából ilyen figura ugrik be. [Guest71796]
Mundruczó Kornél: Szerinted archetipikusan buzi az Ervin feje? Egyébként azért lett ő a főszereplő, mert nem aktív figurát akartam találni, hanem szépet,
és a magyar színészek inkább karakterszínészek. Az Ervin viszont nem az, és szerintem ez a szépség sokkal bonyolultabbá teszi a jellemét.
Mennyire alakult az eredeti elképzeléseid szerint a film? Milyen részletes volt a forgatókönyv? Mennyire maradtál hű hozzá? [Guest71796]
Mundruczó Kornél: A film elejétől a végéig el volt tervezve, és tulajdonképpen azt vettük föl, ami le volt írva, bár a forgatókönyv jóformán a dialógokat tartalmazta, de a storyboardon minden látható volt, hogy én hogy fogom felvenni a jeleneteket, attól nem tértünk el.
Filmes és televíziós hatások keverednek a filmben. Szándékolt, vagy ez a szűk költségvetés hatása? [BTS]
Mundruczó Kornél: Abszolút szándékos, a duguláselhárítás jelenetet TV-shoposra plánoztuk. Egyébként sok jelenet formai oldalról volt megközelítve, mert a hatás számomra nagyon fontos.
Sokan cikisnek tartották ezt a pumpás jelenetet, meg a pörköltzabálást. Hallottam, hogy minden jelenetet más szemszögéből
rendeztél meg, de nekem ezek jöttek be legjobban. [Guest71796]
Mundruczó Kornél: Örülök neki, ezt a fajta stilizációt én is szeretem. Nagyon fontos volt, hogy ezekkel az abszurd, groteszk jelenetekkel széttörjük a film ritmusát, és a nézőben zavart okozzunk.
Mit akartál elérni ezzel a "zavarkeltéssel"? [Guest71796]
Mundruczó Kornél: A folyamatos ritmusnak bedől a néző. Elhelyezkedik, és eltávolodik. Ha a filmet közel akarod tartani hozzájuk, akkor szét kell törnöd a ritmust. Sétálsz az utcán, lelépsz az úttestre, és majdnem elüt egy autó. De attól még süt a nap, attól még minden ugyanolyan.
A pumpás jelenetet nagyon szeretem, végre van benne könnyűség, és egyébként is ilyenek hirdetnek a Szexbazár és más hasonló lapban. [BTS]
Mundruczó Kornél: Így van, ez a jelenet kábé ennyire röhejes. Meglepő, mikor ezt a moziban komolyan veszik. Én tuti humornak szántam.
Ki a pumpás fickó? Pompás abban a pár másodpercben is, amit látunk. [BTS]
Mundruczó Kornél: Dióssy Gábor színművész.
A dialógusokban furcsa stilizáltságot érzek. Mire törekedtetek a párbeszédek megírásakor? [FunkSoulBrother]
Mundruczó Kornél: Hogy ne élő beszéd legyen, hanem egy felstilizált filmnyelv, mivel ha tisztára úgy beszélnek a szereplők, mint az életben, az számomra unalmas és hazug.
Volt esetleg olyan szál, ami végül nem került bele a kész változatba? [FunkSoulBrother]
Mundruczó Kornél: Kivágtam egy gyönyörű vízisízős jelenetet.
Miért vágtad ki azt a jelenetet? [Guest71796]
Mundruczó Kornél: Azért, mert a Dunában Brúnó a vízisízés után szeretkezik a Marival, és azt láttam, hogy sokkal pontosabban megvan ez a viszony a szobában, mikor Brúnó felemeli Marit. Összetettebb és pontosabb.
A káromkodós jelenetek a legszebbek... [FunkSoulBrother]
Mundruczó Kornél: Szerintem is, mivel a Zsótér szerintem már-már a költészet szintjére emeli a szöveget.
Ringo Trainspotting-pólója csak filmes összekacsintás, vagy mélyebbek a "rokoni szálak"? [FunkSoulBrother]
Mundruczó Kornél: Nem mélyebbek, számomra ez a legnagyobb hibája a filmnek, ugyanis nekem egy narancssárga pólóra volt szükségem, hogy Brúnó meg Ringo úgy nézzenek ki, mint a gyerekkori román kifestőkönyv két figurája, citromsárga és narancssárga. Már nagyon bánom, hogy ez a felirat rajta, de legalább tudnak miről írni a kritikusok.
Mi a szerepe a nyúlnak? [ninja]
Mundruczó Kornél: A mondókából jön egyrészt, másrészt fontosnak tartottam, hogy Brúnó egy parasztfiú, aki a nyulat le bírja ütni, meg bírja nyúzni, és finomat főz belőle. Az is fontos, hogy szalad, mint a nyúl.
A film szépen kifejti a fiúk kapcsolatát, a Mari-vonal viszont kicsit háttérbe szorul. [felixcat]
Mundruczó Kornél: Úgy gondoltam, hogy Mari egy növény, akinek elég, ha fotoszintetizál.
Miért kellett fölvágni a végén a Mari hasát?
[BTS] A kérdése jó: ha Mari figurája ennyire elnagyolt, túl sok neki az áldozati szerep. [river]
Mundruczó Kornél: Mari nem hal meg, a combját vágja meg. Egyébként a csaj nem lehet más, csak áldozat. Lásd: Szűz Mária.
Miért nincs igazi testiség a filmben? [BTS]
Mundruczó Kornél: Mert nem mertem kúrást csinálni, és azt hiszem, ezt csak pornószínészekkel tudnám elképzelni. Egyébként a titok (a stilizáció) jobban szabadjára engedi a fantáziát.
Fassbindernek nem kellettek pornószínészek. [BTS]
Mundruczó Kornél: Az akkor volt. Ma már egy meztelen test totálban és egy fejközeli nem ugyanazt jelenti. Annyira jó ötletem meg például nem volt, mint a Maria Braunban a néger keze Hanna Schygulla izzadt hátán.
Most mindenki téged kérdez meleg-témában, holott ez a film annyira nem erről szól. [ninja]
Mundruczó Kornél: Ez várható volt, miután tényleg ez az első film Magyarországon, amiben ennyire erős a meleg tematika.
Hogyan sikerült összehozni a filmet? Mennyi ideig jártál pénz után? Mennyi segítséget kaptál? [Guest71796]
Mundruczó Kornél: Iszonyatosan sok munkával és nekem meg a Petrányi Vikinek rengeteg pénze van benne. Különben egy idő után sok segítséget kaptunk úgy, hogy meg tudtuk őrizni a szabadságunkat. Azt csináltunk, amit akartunk.
Hogyan jött össze a forgalmazás? Hiszen ha jól sejtem, többe került, mint maga a film. [Guest71796]
Mundruczó Kornél: Jól sejted. Bakonyi Vera akarta nagyon a Budapest Filmtől. Egy kópiánk van belőle. Az nem sok.
Ez nagyon ciki, egy kópiával nincs esély a forgalmazásra! [BTS]
Mundruczó Kornél: Van esély a forgalmazásra, csak nagyon kell célozni. De eleve az, hogy egy low budget film mellett kiállt a Budapest Film, már nagy dolog. A filmet a Művész moziban vetítik, aztán pár hónap múlva ki tudjuk venni a moziból pár napra, hogy a nagyobb vidéki városokban vetítsék.
Dolgozol most is valamin? [dartanyan]
Mundruczó Kornél: Aha, igen. Csináltam egy kisjátékfilmet, és írtam egy forgatókönyvet, amit tavasszal forgatnék. Ifjúsági filmet készítek, ahogy én látom.
Szerinted a nézők fogékonyak lesznek Magyarországon egy ilyen filmre? Nem fognak sokan viszolyogni a témától? Én attól tartok, igen... [Guest71796]
Mundruczó Kornél: Én is ettől tartok, de én élből sokkal rosszabbra számítottam. Én azt hittem, hogy nagyon elküldenek a picsába. Azt szoktam meg.