A világ legnagyobb, mintegy 6 millió embert foglalkoztató filmgyára, az indiai Bombay után elnevezett Bollywood évek óta többmilliós veszteséggel zárja az évet. A tavalyi évben forgalomba hozott filmek mintegy 90 százaléka ráfizetéses volt, az indiai mozik körülbelül 30 százalékos látogatottság mellett üzemeltek, míg a tavaly összesen 80 millió dolláros veszteséget termelő filmek többsége csak Ázsiában bizonyult piacképesnek.
A sikertelenség legfőbb oka nagy valószínűséggel a kulturális háttér különbözőségéből ered. A tradíciókhoz és a helyi normákhoz ragaszkodó indiai filmek ugyanis semmiféle szerelmi, netán erotikus jelenetet nem tartalmaznak, a főhős tánccal és énekkel hódítja meg a hősnőt, a testi kontaktus egy forró ölelés lehet csupán, csók fel sem merül, vagy ha igen, a főhősnek a társadalom - vélt vagy valós - elvárásainak értelmében látványos visszautasításban lesz része.
A hollywoodi filmek lassú, de elkerülhetetlen begyűrűzése és az indiai filmpiac kiterjesztésének szükségessége a megváltozott igényekhez való alkalmazkodásra késztette India filmproducereit, akik egyre nagyobb súlyt fektetnek az új, fiatal tehetségek felkutatására, akik már nem csak megjelenésükben, de filmszerepeikben is egyre inkább igazodnak a nyugati kultúra ízlésvilágához.
Míg a tavalyi évben készült 132 film közül mindössze 8 volt nyereséges - köztük is talán A test címen futó kissé erotikus felhangú alkotás produkálta a legtöbb, mintegy 2 millió dolláros nyereséget -, addig az elmúlt hónapok legnagyobb durranását, a Vágy című filmet telt házzal vetítették a helyi mozik. Az alkotás - szerelmi háromszögre utaló - plakátja bikinis lányokat és nem kevesebb, mint 17 csókot ígér a filmművészet lelkes rajongói számára.
Bár a szakma nagy öregjei és egyes mozitulajdonosok aggodalmukat fejezték ki a szex egyre nyíltabb ábrázolása kapcsán (mondván, ilyesfajta sikamlósabb jelenetek csupán az olcsó és kevésbé értékes filmekbe kerülhetnek bele, amelyeket így próbálnak eladhatóbbá tenni), mégis úgy tűnik, a folyamat Indiában - ahogy a világ más tájain is - visszafordíthatatlan.
"Senki sem gondolhatja komolyan, hogy a mai lányok még mindig nem csókolóznak. Mi kifogásuk lehet az ellen, ha megcsókolom a főhőst vagy ha a főhős megcsókol engem?! Nincs ebben semmi szenzációs" - tette hozzá Mallika Seravat, az egyik "sikamlósabb" indiai film női főszereplője.