Idén is a világ számos tájékáról érkeztek filmek a fesztiválra: az európai alkotások mellett algériai, tádzsik, palesztin, török, libanoni, izlandi, kanadai, brazil és ausztrál művek gazdagítják a palettát. A kulturális kavalkád mellett a műfajok és a témaválasztás sokszínűség is jellemzi az idei Titanicot: hongkongi krimi, ausztrál kamaradráma, norvég groteszk vagy brazil börtöndráma egyaránt felbukkan majd a fedélzeten. A nézők elé tárul az orosz vadkapitalizmus tablója, láthatnak bizarr életképeket az arab-zsidó együttélésről vagy éppen pikáns válogatást a húszas évekbeli francia pornófilmekből.
A FranciArt, vagyis a magyarországi francia évad keretében, a Gan Alapítvány támogatásával pedig számos francia fiatal filmes alkotását mutatja be a fesztivál, melyek közül hármat maguk a rendezők is elkísérnek. Ez alkalomból a fesztivál vendégeként üdvözölhetjük a fedélzeten Michel Reilhacot, az ARTE France Filmosztályának Ügyvezető elnökét, valamint Gilles Duvalt, a Gan Alapítvány ügyvezető elnökét.
Ismét a Titanicon debütál a magyar közönség előtt két világhírű rendező, Peter Greenaway és Lars von Trier új filmje. A Titanic utasai számára ismerős és kedves arcok: Lukas Moodysson (Kurva Amal, Együttlét) vagy Rolf de Heer (Rosszcsont Bubby, Táncoltass a dalomra) új alkotásai sem hiányoznak majd a programból.
A hagyományokhoz híven a fesztiválon szereplő filmek tematikus blokkba rendeződnek:
A HULLÁMTÖRŐK szekcióban az elmúlt évek legnagyobb nemzetközi fesztiválsikerei, úttörő, formabontó vagy formateremtő alkotásai lesznek láthatóak. Ebben a szekcióban szerepel Julie Bertucelli érzékeny filmje, a Mióta Otar elhagyott, amely az idei cannes-i filmfesztivál egyik legnagyobb kritikai sikere volt, valamint a Biztonságban rendezőjének, Todd Haynesnek a klasszikus melodrámák világát idéző alkotása, a Távol a mennyországtól. Kivételes filmcsemegének ígérkezik Peter Greenaway legújabb multimédiás filmje, a Tulse Luper bőröndjei 3. epizód, mely a film különleges fesztiválverziója, nem azonos a cannes-i filmfesztiválon vetített résszel.
A Titanic fesztivál mindig is külön figyelmet szentelt az első filmes alkotóknak, illetve az új francia film provokatív alkotásainak. Idén ez a két szempont ötvöződik a FIATAL HAJTÁSOK c. szekcióban, melyben a Gan Alapítvány által támogatott fiatal, francia filmesek mutatkoznak be a magyar közönség előtt. Thomas de Thier megrendítő filmdrámája, a Tollak Fejbe egy gyermekét gyászoló anya története, míg Oliver Jahan Mintha ott se lennék című alkotása egy kiskamasz kálváriáját meséli el.
A FÉLHOLD-TENGER szekció olyan távoli országok (Algériától Libanonon és Törökországon keresztül Tádzsikisztánig) filmjeit gyűjti egy csokorba, melyek filmművészete Magyarországon eddig ismeretlen maradt. A filmek közös vonása, hogy a hétköznapi élet eseményeire fokuszálnak, miközben elénk tárulnak az adott ország politikai vagy vallási konfliktusai is. A szekció ígéretes darabja a tavalyi év nemzetközi fesztiváljainak egyik legnagyobb sikere, a palesztin színész-rendező, Elia Suleiman Isteni beavatkozás című groteszk humorú filmje az arab-zsidó együttélésről, illetve Dzsamsed Uszmonov személyes hangvételű filmje (Angyal a jobb vállamon) egy tádzsik falu nem éppen idilli hétköznapjairól.
A BŰN MÉLYSÉGEI szekcióban viharosabb vizekre evezhetünk: a hétköznapi bűntörténeteket megrázó realizmussal mutatják be a szekció alkotásai. A pókasszony csókja rendezőjének, Hector Babencónak naturalista drámája, a Carandiru a brazil börtönlázadás eredeti helyszínen játszódik. Az orosz vadkapitalizmus tablóját: egy politikai és médiakapcsolatokkal is rendelkező iparmágnás-maffiózó karriertörténetét festi le Pavel Lungin (Taxi blues, Esküvő) új filmje az Oligarcha.
Az ÉJUTAZÁS késő éjszakai időpontban kezdődő filmjeit: a húszas évek erotikus filmjeiből válogatott pikáns összeállítást, a Pajzán pózokat, illetve Bertrand Bonello alkotásait, a cannes-i díjnyertes A pornófilmes-t és legújabb filmjét, a Tiresiá-t csak 18 éven felüli utasainknak ajánljuk.
A FILMDOKK-ban most is a dokumentumfilmek horgonyoznak, köztük két érdekes filmtörténeti dokumentumfilm. A kertben és a Tájkép rendezőjének, Martin Suliknak fikciós esszé-dokumentumfilmje, a Gulliver utolsó útja a cseh újhullám egyik vezéralakja, Pavel Jurácek naplójának adaptációja. Richard Shickel Charlie: Charles Chaplin élete és művészete című dokumentumfilmjében a nagy nevettető legismertebb filmjein és ritka archív felvételeken keresztül meséli el Chaplin életét. Error Morris, a kortárs dokumentarizmus vezéralakja Robert S. McNamaráról, a hatvanas évek amerikai védelmi miniszteréről és a biztonsági öv feltalálójáról készített portéfilmjében (A háború ködében) pedig új fénybe helyezi a hidegháború eseményeit.