Kérdésünkre Grunwalsky Ferenc elmondta, hogy nem lát különösebb radikális változást az operatőri munka, felfogás terén, a fényképezés terén tisztességes, jó munkák születtek, és külön kiemelte Nagy András fényképezői tehetségét a Szép napokban. Véleménye szerint amiben hiányosságok mutatkoznak az inkább az egészben való látás, a stílus rugalmas változtatásának képessége a rendezők részéről.
Mint elmondta azért volt számára különösen szimpatikus Mundruczó Kornél Szép napok c. filmje, mivel szakít az itthon általánosnak tekinthető lila esztétizálással, ami az egyre keményedő valóság dacára továbbra is "hatástalanított", ártalmatlan vaktöltényekkel tüzel. A Mundruczó-filmek eszképizmus helyett vállalt keménysége és színről-színre való életábrázolása véleménye szerint egy régóta hiányzó új színfoltot jelent a hazai filmkészítésben.
Grunwalsky tervei között alapvetően a már 3 és fél éve készülő táncfilmjének befejezése áll az első helyen, amihez már csupán 7 millió forint hiányzik, de ezt az istennek se tudják összeszedni. Jancsó Miklóssal közösen új filmterven is dolgoznak, amelyben új utakat kívánnak kipróbálni a nagysikerű Kapa-Pepe trilógia után. A tervbe vett film finanszírozásával kapcsolatban még nem tudják, mi lesz a járható út, lévén elmondása szerint a kormány igencsak magára vette a trilógiában mefogalmazott hatalom-kritikát, és Jancsó amolyan "nem kívánatos személy" lett a jelenlegi hatalom számára. Grunwalsky mindenestre bízik abban, hogy nem a személyes sértődések és szimpátiák fogják megszabni a hazai kultúra-finanszírozás irányvonalát, és végre valahára megszületik a bizonytalanságot és a feudalista szokásjogot megszüntető, régóta hiányzó törvényi háttér is.
Szemleprogram
Közönségszavazás a szemle hivatalos oldalán
Korábban:
Bebukott és bejutott kisfilmek
Megkezdődött a 33. Magyar filmszemle
Beszélgetés Mundruczó Kornéllal
A Filmszemle életműdíjasai
Több elsőfilmes is pályára lép a szemlén