A világ egyik legnagyobb múltú gépkocsiabroncs-gyártója, az olasz Pirelli, úgy tűnik, a BMW-től vett marketingleckét: az ő nagy sikerű The Hire című rövidfilmsorozatukhoz hasonlót indítottak. A BMW ütős kampányának, amely 2001-2002-ben zajlott, az volt a lényege, hogy hagyományos reklámfilmek helyett a világ leghíresebb rendezői közül kértek fel néhányat rövidfilmek készítésére. A filmekben csak két elem volt közös: mindegyikben központi szerepet játszott egy BMW kocsi, illetve a jéghideg, magabiztos sofőr, akit nem más alakított, mint Clive Owen. A brit színésznek ezek az interneten megtekinthető kisfilmek jelentették a világhír első lépcsőjét, illetve valószínűleg ez a figura inspirálta a Casino Royale producereit is, hogy fontolóra vegyék Owen felkérését James Bond szerepére. A legnagyobb rendezőknek és színészeknek nem derogált részt venni ebben az "advertainment" kampányban: a nyolc filmből álló sorozatból többek közt Ang Lee, Wong Kar-wai és Guy Ritchie rendezett epizódokat, a szereplők közt pedig megtalálható volt például Gary Oldman, Madonna és Don Cheadle is.
A Pirelli nem az első cég, amely megirigyli a BMW sikerét: a Mercedes is próbálkozott már hasonlóval. A 2004-es The Porter című, az interneten megtekinthető negyed órás kisfilmjükben egy bordó Mercedes játssza a főszerepet. Bár a filmecske nem sikerült olyan jól, mint a BMW-s alkotások, érdekessége, hogy Budapesten forgatták, és több magyar színész mellett Cseh Anna Mária szupermodell is szerepel benne.
A nem meglepő módon Pirellifilmnek elkeresztelt vállalkozás keretében már megszületett a Pirelli első, The Call (A hívás) című rövidfilmje, amely a BMW-hez hasonlóan nagy neveket állított csatasorba. A rendező a Kiképzés-t és az Arthur király-t is jegyző Antoine Fuqua, a főszereplő John Malkovich és Naomi Campbell. A kb. nyolcperces kisfilm egy vészjósló római éjszakán játszódik, amelyen egy vatikáni pap (Malkovich) titokzatos telefonhívást kap. Hamar kiderül, hogy Isten szolgájának egy megszállt autóból kell kiűznie a gonoszt, aki történetesen Naomi Campbell alakját öltötte magára.
A honlapon található információ szerint a Pirelli többévesre tervezi a kampányt, és már várják az arra vonatkozó javaslatokat a nézőktől, hogy a jövő évi film milyen legyen.