A látogatóközpont munkatársának tájékoztatása szerint a kiállításnak nincsen behatárolt célközönsége: gyerekeket és felnőtteket, egyéni látogatókat és csoportokat egyaránt várnak. A kiállítás megtekintése után nekünk viszont határozottan az a benyomásunk alakult ki, hogy elsősorban kisiskolás csoportok érdeklődésére tarthat számot, mert nem ad filmtörténeti áttekintést, hanem inkább a filmkészítés néhány kiragadott technikai érdekességét mutatja be szórakoztató, interaktív módon. A kiállításra belépve a stúdió névadójának, a magyar születésű hollywoodi rendező-producernek, Korda Sándornak az életét bemutató tárlatot találunk, és ez a kiállítás leggyengébb pontja. Eredeti használati tárgyak és fotók alig láthatók itt, helyettük frissen épített díszletek illusztrálják Korda életpályájának állomásait, amiket anekdotikus feliratokban mesélnek el. A hangsúlyt egyértelműen nem arra helyezték, hogy megismertessék a látogatóval a filmes karrierjének részleteit, csupán, hogy néhány frappáns sztorival érdekes embernek mutassák be. Megtudjuk például, hogy Korda már akkor is a legmenőbb hotelekben lakott, amikor még nem volt pénze, hogy a gazdagság látszatát keltse, és ehhez az információhoz kapunk egy épített hotelszobabelsőt, rengeteg jól szabott inggel a fogason.
A fő teremben található kiállítás már sokkal informatívabb, ha némiképp véletlenszerűen válogatott is: a filmkészítés különböző vizuális-technikai aspektusait ismerhetjük itt meg. A tárlat a vetítőgépek fejlődésének rövid bemutatásával kezdődik, ezután pedig furcsa módon Herendi Gábor Magyar vándor című filmjének jelmezeibe botlunk, amelyek minden bizonnyal azt szolgálják, hogy a látogatónak a kosztümöt, mint olyat bemutassák. Ha ezen túltettük magunkat, akkor jön az érdekes, interaktív rész, ami olyan filmes módszereket és trükköket mutat be, mint a green screen, a döntött díszlet, a maszkkészítés vagy a víz alatti jelenetekhez használt modell.
A zöld ernyő előtt motorra ülhetünk, és nézhetjük magunkat a monitoron, amint a számítógépes trükk segítségével erdőkön-mezőkön keresztül suhanunk, mozgathatjuk a hajómodellt, ami a képernyőn teljesen valódinak tűnik, a füsttől a hullámzásig mindenféle effektet ráküldhetünk a tengeralattjáró-modellre, és megnézhetünk egy filmet, ami lépésről lépésre bemutatja, hogyan készült Pálfi György Taxidermiá-jához az extrémen kövér ember maszkja.
Ha kiszórakoztuk magunkat, és éppen nem használják forgatásra, sétálgathatunk a két szabadtéri díszletben. A középkori városrészletben (amit nem volt szabad fotózni), júliusban kezdődik a Jeremy Irons főszereplésével készülő Borgiák című tévésorozat második évadjának forgatása, így ez a díszlet a forgatás őszi befejezéséig csak bizonyos napokon és napszakokban lesz látogatható.
A tízezer négyzetméteres díszletet kifejezetten a sorozat igényeire szabták, itt forgott az első évad is, most éppen kibővítik a további forgatáshoz. A Vatikán kapujától kezdve egy negyed Colosseumon keresztül szűk középkori utcákig és kerengős udvarig minden van: Rómában, Velencében és más helyszíneken zajló jeleneteket is felvesznek itt. Később Ken Follett Az idők végezetéig (World Without End) című regényének sorozatadaptációja is itt forog majd. (Follett A katedrális-ának adaptációját Ócsán és a fóti stúdióban forgatták két éve).
A Hellboy 2-höz kétmillió dollárért épült New York-i díszlet legtöbbször látogatható, mert mostanában csak egy-egy videoklip forgatásához használják. A már eléggé lerobbant állapotban levő díszleten megfigyelhetők olyan filmtechnikai érdekességek, hogy például az utcán az autósávok a normálisnál szélesebbek, hogy az utómunka során optikailag nyújtva hosszabbnak tűnjön az utcarészlet, és hogy a házak nyolc méter magasságban egyszer csak véget érnek: a többi emeletet CGI-jal varázsolják oda. A Korda Filmpark előzetes bejelentkezés után június 22. és 30. közt még kedvezményesen látogatható, felnőtteknek 1500 Ft-os, diákoknak 1000 Ft-os jeggyel. |