Török Ferenc a 2011-es melankolikus Isztambul után, amit személyes történet ihletett, most fiatal hősökkel készít filmet extravagáns látványvilággal, feltörekvő színészekkel és az útkeresés problémáival. A Senki szigete három huszonévesről szól, akik találkoznak, egy lakásba cuccolnak, összegabalyodnak, és ezzel egy csapásra megváltoztatják egymás életét. A szökött menyasszonyt, aki egyesek szerint titokban angyal, az a Jakab Juli alakítja, aki végzettsége szerint forgatókönyvíró (például több Hacktion-epizódot írt), de most hirtelen színésznőként fedezte fel mindenki (a legfiatalabb rendezőosztály közös szkeccsfilmjében, a Nekem Budapest-ben is játszott, illetve ő a női főszereplője Reisz Gábor VAN valami furcsa és megmagyarázhatatlan című első nagyjátékfilmjének).
A film másik két főszereplője egy punk taxisofőr csaj, akinek biztosítótű lóg a füléből, őt a Nemzeti Színház volt színésznője, Bánfalvi Eszter játssza, illetve egy kosaras srác, akit Mohai Tamás alakít. Török Ferenc szerint Mohai lesz a "jövő jó pasija", a "magyar Johnny Depp, akinek poszterét majd a lányok az ágyuk fölé ragaszthatják", amit ha nem pont ezekkel a szavakkal, de mi is megjósoltunk már két évvel ezelőtt.Tévében két hete lehetett látni őt a Szabadság különjárat című 56-os filmben.
Török filmjében kisebb szerepekben feltűnik majd Keresztes Tamás, Stohl András és Schell Judit is. Keresztes Tamás az elhagyott vőlegényt alakítja, Stohl András kínai hernyóselyem-öltönybe burkolt menő üzletembert játszik, Schell Juditról pedig annyit tudtunk meg, hogy egy öregedő cirkuszi akrobata.
A Senki szigete képi világa kifejezetten dinamikusnak és frissnek ígérkezik, ha más nem, hát Stark Attila neve garancia erre, akire graffitis street art művészként szoktak hivatkozni. Színes, jellegzetes rajzait a Kulocity könyv és film örökíti meg, de dolgozott együtt már Török Ferenccel is, az Apacsok díszletein. Most is a díszletekért fog felelni.
Mellette Szlávik Juli dolgozik még a látványon jelmeztervezőként; beszélgetésünkből kiderül, nagyon erős koncepción nyugszik a megjelenés: markánsak a színek, motívumok, ruhák, sminkek, ami mind a történet abszurd meseszerűségét hangsúlyozza. "Nincs bennem tudatos törekvés a divatosság felé. Ami most divatos, az két év múlva már nem lesz az, így fölösleges olyan filmet csinálni, ami ezzel operál."
A rendező, kérdésünkre, hogy miről fog szólni a filmje, a sztori spirituális erejét emeli ki. "Juli egy halhatatlan szellem, aki halandók életén keresztül próbálja a lét abszurditását megérteni. Azt, hogy megszületünk erre a világra, élvezzük a szépséget, a fényeket, szép ruhákat, aztán egyszer csak vége. A halál csak egy vicc."
Török szerint ez alapvetően egy szerelmi történet, de nem a hagyományos értelemben, mert a szereplők nem a boldogságot keresik, hanem a létezést próbálják megérteni, határaikat feszegetik. Azt is megtudjuk, hogy bár van a történetben romantika is, a szex fontosabb szerephez jut benne a szerelemnél.
Mohai Tamás ezzel szemben arról panaszkodott, a forgatókönyvbe eredetileg írt három szexjelenetből kettő csókolózásig finomodott, de igaz, így sokkal izgalmasabb lett az általa játszott vagány kosaras karaktere. "Mindig szerettem volna két nővel szexelni, ez biztos ilyen kamaszkori dolog nálam, ezért is akartam egy olyan jelenetet, amiben Moha (Mohai Tamás - a szerk.) a két főszereplő lánnyal egyszerre fekszik le. Aztán ebből egy szimbolikus dolog lett: hárman késsel felbontják a Bánfalvi Eszter szobájában álló ruhabálákat, és felöltöztetik, majd levetkőztetik egymást az ott talált több száz ruhából" - mondta a rendező.
- - - - - - - - - - - - - - -
A Senki szigete a Magyar Nemzeti Filmalap 236 millió forintos gyártási támogatásával készül, a film producere Sándor Pál, az operatőre Szecsanov Martin.
A cikk írásában Kránicz Dorottya is közreműködött.