Úgy hangzik a neved, mintha menő művésznév lenne.
Ez a valódi nevem. Az apám, aki már meghalt, félig ír, félig walesi. Innen jön a vezetéknevem. Egyébként vicces, hogy jó névnek tartod, amikor felvételiztem a Pesti Magyar Színiakadémiára, volt, aki megkérdezte, hogy ezzel a névvel akarsz színésznő lenni?!
Hogyan kezdtél színészkedni?
Az édesanyám táncművész, emiatt gyerekkoromban sok kapcsolatom volt a színházzal. A nevelőapám pedig fotográfus, orrba-szájba fényképezett mindig, így a kamera sem feszélyezett soha. Az első komolyabb forgatás, amin részt vettem, egy videóklip volt, a Lamb nevű angol zenekar egyik számához készült.
Klassz helyszínek vannak a klipben. Hol forgattátok?
Csepelen és az Ankert romos felső szintjén, amit felszórtak homokkal. Víz alatt is vettünk fel jeleneteket.
Török Ferenc filmjébe hogy kerültél?
Ugyanaz volt a jelmeztervezője a Lamb-videónak és a Senki szigeté-nek is, Szlávik Juli. Ő ajánlott be egy castingra. Először statisztaszerepről volt szó, egy csajbandát akartak valamelyik szereplő köré keríteni. Azt hiszem, az volt a cél, hogy feltuningolják kicsit csajokkal a filmet. Iszonyatosan élveztem a castingot, játékos keretek közt folyt, ott ült Feri is, és beszélgettünk meg szóláncoztunk. Eltöltöttem ott egy órát, jól éreztem magam, és nem számítottam semmire. Aztán felhívtak telefonon, hogy lenne egy pincérnő-szerep, mit szólnék hozzá. Mondtam, hogy simán, tök jó. Aztán akit eredetileg kiválasztottak a diáklány szerepére, mégsem ért rá.
Kinek a helyére ugrottál be?
Nem vagyok benne biztos, de talán Kurta Niké. Valahogy megragadtam Feri fejében, és bele akart rakni a filmbe. A személyiségem miatt a szerep is átalakult, meg attól, amit Feri elképzelt rólam.
Török Ferenc több interjúban is arról mesélt, nem követtétek szigorúan a forgatókönyvet, szabadon lehetett improvizálni.
Igen, abszolút. Hagyta, hogy természetesen történjenek a dolgok, de közben nem csúszott ki a kezéből az irányítás. Ott volt benne erősen, hogy mit akar, de azon belül finoman, lazán tudta kezelni a dolgokat, ezért nagyon jó volt vele együtt dolgozni. És mindig tök jó instrukciókat adott.
Emlékszel, miket mondott?
Nem a bénázás szót használta, de tulajdonképpen azt mondta, hogy bénázzak. "Legyél egy kicsit béna." Rögtön tudtam, hogy rendben, az menni fog.
A filmben meglátod Mohai Tamást egy bárban, és fel akarod szedni. Erre mondta Török Feri, hogy bénázz?
Igen, egy billegős állapotot kellett eljátszanom, hogy ott is vagyok a szituációban, de tartok is tőle. Ha már elindult az ember, nem hagyhatja abba, de belül mégis visszakozik.
Iskolai egyenruhát viseltél, mintha egy másik országból származott volna a karakter. Mit gondoltál a ruháról?
Nagyon tetszett. Az volt a koncepció, hogy angol diáklányoknak, az itteni valóságtól elszakított figuráknak nézzünk ki.
A színészeknek sokat szokott segíteni a jelmez. Neked segített a bénázásban az angol diáklány-ruha?
A bénázásban a személyiségem segített a legtöbbet. A ruha abban segített, hogy sokkal fiatalabbnak éreztem tőle magam.
Mondtad, hogy aránylag szabadon lehetett improvizálni. Ahogy odamész a sráchoz, és ahogy fel akarod csípni, az nagyjából te vagy?
Sok függ attól, hogy milyen karakterű a srác, és függ a pillanatnyi állapotomtól is. De igen, tizenhat-tizenhét évesen ez volt jellemző rám.
A színészek sokszor emlegetik, mennyire kényelmetlen tud lenni egy ágyjelenet forgatása. Te hogy birkóztál meg a vetkőzős résszel?
Nem jelentett problémát, de nem is volt klasszikus értelemben vett ágyjelenet. Inkább esetlen vetkőztetős jelenetnek nevezném. A dolog szerintem akkor nehéz, ha nem érti az ember, hogy minek van ez a vetkőzés benne, tényleg kell az oda, vagy csak plusz bőrfelület. De ez a jelenet cuki volt, nem volt benne semmi megalázó.
Énekelsz a Dorothy's Legs nevű zenekarban is. Mi fontosabb most neked, a zenélés vagy a színészet?
Mindkettőnél teljesen más részemet használhatom. A zenélésnél a saját gondolataid és ízlésed mentén formálgatod azt, amit csinálsz. A színészetnél pedig megadod magad: több alázat, kevesebb egó. Barátommal (Szilágyi Máté - a szerk.) együtt csináljuk a Dorothy's Legset.
Tegyük fel, hogy menedzser vagyok, és neked egy perced van, hogy meggyőzz, ti vagytok a legjobbak. Mit mondanál?
Mindig az szoktam mondani, hogy egy elektronikus szintipop-duó vagyunk. Azt is mindig mondom, hogy süvít a szinti, és én fejhangon énekelek.
Ez meggyőz bárkit?
Azt is hozzátenném, hogy ilyet még nem hallottak az emberek. Sokszor mondják ezt nekünk.
Negatív vagy pozitív értelemben?
Pozitívan. Azért volt egy zenesznob srác, aki odajött, és azt mondta, hogy ez a zene hangyafasznyira van attól, hogy szeresse. Elképzeltem, mekkora lehet egy hangyafasz, és nevetve mondtam magamban, hogy akkor már tényleg majdnem jó a zenénk.
Honnan jött a zenekar neve?
Mindenki az Óz, a csodák csodájá-ra gondol először, de ez nem onnan jött, hanem a Kék bársony-ból. Abban hívják az egyik szereplőt Dorothy-nak, akit egy lábfetisiszta őrült csávó terrorizál. Ez egy izgi kép szerintem, amiből mindenre lehet asszociálni.
A Free Entry című filmhez is készült egy videó, amiben szerepelsz, és a Dorothy's Legs zenéje szól benne.
Azt Kerékgyártó Yvonne csinálta. Szerzett egy Super 8-as kamerát, és egy meleg nyári napon elindultunk. Forgattunk a vonaton, elcaplattunk egy tóhoz, közben cseresznyét zabáltunk, igazából egy kirándulással egybekötött klipforgatás volt.
Akkor ezért került cseresznye a füled mögé a videóban.
Igen, az a kedvenc gyümölcsöm, és az volt a jelem oviban. Azokban a napokban minden nap megettem három kiló cseresznyét. Nem tudom abbahagyni, annyira jó.
A klipben egy Greta Garbóról szóló könyvet olvasol. Rajongója vagy?
A könyvet az utcán találtuk a földön, szétszáradt példány volt. Nem vagyok rajongója kifejezetten senkinek, bár vannak színészek, akiket csodálok. Például nagyon szeretem Cate Blanchettet. Nem egy nagyon jó film, de amikor eljátszotta Bob Dylant, én teljesen belezúgtam. A hazai színészek közül Törőcsik Marit szeretem nagyon.
Az lehet, hogy a Senki szigeté-ben és a Fél című rövidfilmben ugyanaz a szemüveg van rajtad?
Igen, az az én szemüvegem. Anya beszélt rá a piros keretre.
A Fél egy identitását kereső kamaszról szól, akinek az egyik szülője keresztény, a másik zsidó. A filmben inkább a te, vagy a barátod élményei, gondolatai köszönnek vissza?
A barátomé, ő írta a teljes filmet. Egy ironikus, fura gegfolyam akart lenni, egy pályázatra készült.
Hogyan kért fel a szerepre?
Ez magától értetődő volt, bármilyen egyetemi feladatot, kisfilmet csinált, abban mindig segítettem.
Milyen az, amikor egy pasi a saját barátnőjét rendezi?
Máté kicsit elfelejti, hogy a barátnője vagyok, és sokkal keményebb, határozottabb velem. Nagyon irritálja, ha elkezdek nyafogni.
Ki a barátságosabb rendező a forgatáson, Török Feri vagy Máté?
Török Feri.
Láttál valami jó filmet mostanában?
Utoljára a Sráckor tetszett nagyon. A film alatt nekem is lepörgött a gyerekkorom, nagyon király volt. A tesóimmal meg apuval néztük, és folyton rájuk vigyorogtam közben. Jó kis időkapszula lett az a film.