A San Diego-i Comic-Con legnagyobb helyszínén, a 6 130 férőhelyes Hall H nevű teremben tartották a The Hateful Eight közönségtalálkozóját szombaton. Második westernfilmjében Tarantino egyszerre dolgozik régi, jól bevált színészeivel (Michael Madsen, Kurt Russell, Samuel L. Jackson, Tim Roth és Walton Goggins), illetve számára új arcokkal (Demian Bichir, Jennifer Jason Leigh, Bruce Dern és Channing Tatum) is, akik közül Tatum és Jackson kívételével mindannyian meg is jelentek az eseményen. A The Hateful Eight-et véres kamaradrámaként jellemezte a rendező, amiben egy postakocsi utasai a rájuk törő vihar miatt egy világvégi fogadóban ragadnak.
A rendezvényen levetítettek egy számos jelentből összevágott, hétperces részletet a filmből, amivel kapcsolatban a Deadline Hollywood szerzője, Ross A. Lincoln lazán kijelentette, hogy "ez volt eddig a legjobb film, amit idén láttam".
Itt meg lehet nézni a teljes beszélgetést, (a video egyetlen szépséghibája, hogy pont olyan szögből vették fel, hogy Tarantinót eltakarja a pulpitus), de a legérdekesebb részeket kigyűjtöttük alább.
"Soha ne mondd, hogy soha" - fogalmazott Tarantino, amikor a Kill Bill gyakran belebegtetett folytatásáról kérdezték. Elmondta, hogy Uma Thurman nagyon szeretné megcsinálni, szoktak is beszélgetni róla időnként, illetve, hogy az is kell hozzá, hogy Vernita Green (Vivica A. Fox) lánya már elég idős legyen ahhoz, hogy elinduljon megbosszulni az anyja halálát. (Igazából már a második rész bemutatója óta szó van arról, hogy Green lánya lenne a Kill Bill 3 főhőse, akit - miután szemtanúja volt, ahogy Beatrix meggyilkolja az anyját a nappalijukban - Sophie Fatale nevel fel, és képez ki gyilkológéppé.) A karaktert játsszó színésznő, Ambrosia Kelley idén lesz húszéves, úgyhogy könnyen lehetne érvelni amellett, hogy már most elég idős a bosszúhoz.
Tarantino a beszélgetés legvégére tartogatta a nagy bejelentését, miszerint a legendás Ennio Morricone csinálja a film zenéjét, amit Prágában fognak felvenni. Ez lesz az első eset, hogy egy Tarantino-filmhez hagyományos, eredeti filmzene (score) készül, viszont a rendező már öt korábbi filmjében (Halálbiztos, Kill Bill 1-2, Becstelen brigantyk és Django elszabadul) is használta Morricone más filmekhez írt zenéinek részleteit. Tarantino büszkén újságolta azt is, hogy
Morricone utoljára negyven évvel ezelőtt írt zenét westernfilmhez.
(Igazából csak harmincnégy az a negyven, mert az 1981-es Aranyeső Yuccában zenéjét is Morricone szerezte - ahogy arra felhívta a figyelmemet ez a tájékozott ember a Twitteren.)
Most, hogy Tarantino sorban két westernt is rendezett egymás után (az előző a Django elszabadul volt), adta magát a kérdés, hogy westernfilm-rendezőnek szíámít-e már. Ezt fel is tették neki, azt válaszolta rá, hogy szerinte ahhoz, hogy valaki westernfilm-rendezőnek nevezhesse magát legalább három westernfilmet kell megrendeznie. Ő még csak kettőnél tart, de össze fogja hozni a harmadikat is.
Az összes színésze szuperlatívuszokban beszélt Tarantinóról. Kurt Russell azt mondta, hogy minden színésznek meg kéne tapasztalni, hogy milyen az, ha Tarantino rendezi, Michael Madsen egyenesen "a világ legjobb rendezőjének" nevezte, Bruce Dern pedig arról magyarázott, hogy Luchino Visconti óta egyetlen rendező sem figyelt oda annyira a részletekre, mint Tarantino.
Pár évvel ezelőtt Tarantino arról beszélt, hogy
a hollywoodi rendezők idős korukra elveszítik a fonalat, mindig az utolsó négy filmjük a legrosszabb,
és ő ezt nem szeretné megvárni, ezért tíz film után abbahagyja a rendezést (akkor azt mondta, hogy utána filmkritikákat és filmes könyveket írna). Mivel a The Hateful Eight plakátján ott díszeleg a szöveg, hogy ez Tarantino nyolcadik filmje, naná, hogy akadt valaki, aki felhánytorgatta ezt a korábbi nyilatkozatát.
A rendező elmondta, hogy nincs kőbe vésve, hogy tíz film után kiszáll, elmehet akár tizenötig is, viszont ha nem fog tudni celluloidra forgatni, akkor a tizediket sem várja meg, ugyanis - Nemes Jeles Lászlóhoz hasonlóan - nem hajlandó digitálisra dolgozni (Nemes Jelest természetesen nem említette, őt csak én mondom).
A The Hateful Eight egyik különlegessége, hogy a leginkább az ötvenes-hatvanas évek nagy történelmi eposzaiban használt 70mm-es nyersanyagra forgott, és a film háromszoros Oscar-díjas operatőre, Robert Richardson konkrétan azokat a lencséket használta, amikkel a Ben-Hur-t vették fel.
A rendező megnyugtatta azonban azokat, akik a rendszeres betevő Tarantino-mozgóképükért aggódnak, mert elkezdett arról elmélkedni, hogy esetleg a tévében dolgozhatna később, úgyis mindig utólag nagyjátékfilm méretűre kell nyirbálnia az iszonyat hosszú forgatókönyveit, és ha például minisorozatokat csinálna, akkor ez nem lenne gond (tavaly Cannes-ban azt vetette fel, hogy a Django elszabadul-t bővítené ki minisorozattá, bár erről azóta nem hallottunk semmit) .
Már nagyon a végéhez közeledett az eseményre kiszabott idő, amikor utoljára még felszólítottak egy megszeppent lányt, aki igazán pompás kérdést tett fel Tarantinónak:
Melyik jelenetre a legbüszkébb a saját filmjeiből?
Hosszasan töprengett a mester, már úgy tűnt, hogy nem is fog tudni válaszolni, amikor aztán kivágta magát. Szerinte a legjobb jelenet, amit valaha írt a Becstelen brigantyk-at nyitó, ún "francia farmos" jelenet, amiben Christoph Waltz figurája, a Zsidóvadásznak nevezett náci ezredes joviális profizmussal szedi ki LaPadite úrból (Denis Ménochet), hogy bújtat-e zsidókat a házában.
Tarantino megjegyezte, hogy a legjobb munkájának nagyon sokáig a Tiszta románc leghíresebb jelenetét tartotta, amiben Dennis Hopper azt fejtegeti Christopher Walkennek, hogy a szicíliaiak afrikai ősöktől származnak, de amikor megírta a "francia farmos" jelenetet, úgy érezte, végre sikerült überelnie azt.
Körülbelül az eseménnyel egy időben került fel az internetre a The Hateful Eight új plakátja. A gyönyörű, festményszerű poszter a BLT Communications nevű designercég munkája, akik az elmúlt 23 évben számtalan hollywoodi film kampányát csinálták az Összeomlás-tól kezdve, a Titanic-on keresztül, A Gyűrűk Ura-trilógián át egészen a Bosszúállók-filmekig. Érdemes átbogarászni a honlapjukon a korábbi munkáikat.