Pontos magyarországi premierdátuma egyelőre csak az amerikai filmeknek van. Már most csütörtökön, azaz május 26-án mozikba kerül Ryan Gosling és Russell Crowe fergeteges akciókomédiája, a Rendes fickók (kritikánk), egy héttel később, június 2-án jön George Clooney és Julia Roberts kevésbé ütős túszejtős thrillere, a Pénzes cápa (kritikánk), a Drive rendezőjének a Los Angeles-i modellvilágban játszódó Neon démon című kétórás parfümreklámjára június 24-ig kell várni, Steven Spielberg A barátságos óriás című látványos mesefilmjére pedig augusztus 25-én válthatunk először mozijegyet.
Októberben érkezik a fesztivál fődíjával, az Arany Pálmával kitüntetett Ken Loach-film, az I, Daniel Blake (kritikánk), szintén abban a hónapban jön a rendezésért díjazott nagyszerű román Érettségi (kritikánk), a legjobb színész és legjobb forgatókönyv elismerésével távozó The Salesman (kritikánk) című iráni dráma pedig valamikor ősszel fut be.
Tíz további filmnek már van magyarországi forgalmazója, de egyelőre csak azt lehet tudni ezekkel kapcsolatban, hogy valamikor szeptember és az év vége között kerülnek majd a mozikba:
Toni Erdmann (kritikánk) - A német csoda, amit a legtöbben tartottak befutónak a fődíjra, de végül üres kézzel távozott vasárnap.
Ma loute (kritikánk) - Teljesen zakkant és iszonyatosan vicces film a korábban nézőbüntető művészfilmeket rendező Bruno Dumont-tól. Juliette Binoche hatalmasat ripacskodik benne, de ebben az esetben ez pozitívumként jelenik meg.
Rester vertical - Az Idegen a tónál rendezőjének új agyrúgása, ami nem csak egy premier plánban mutatott, teljesen valódinak látszó gyerekszülést, de egy meghökkentő anál szexjelenetet is tartalmaz.
Hell or High Water - Szórakoztató bankrablós neo noir, remek színészekkel (Jeff Bridges például nem vette ennyire komolyan egyik alakítását sem A félszemű óta) és aktuális társadalmi üzenettel.
Az ismeretlen lány (La fille inconnu) - A tévedhetetlennek tartott Dardenne testvérek eddigi talán leggyengébb filmjében (ami tőlük a leggyengébb, az persze még mindig nagyon jó) egy belga háziorvos próbálja kideríteni, hogyan halt meg az a lány, akit egyik este nem volt hajlandó beengedni a rendelőjébe.
A szobalány (The Handmaiden) - Gyönyörű kiállítású, csavaros kosztümös thriller az Oldboy rendezőjétől, amiben hiába vannak Adele élete-merészségű leszbikus szexjelenetek, a legerotikusabb epizódja mégis az, amikor a szobalány egy gyűszűszerű készséggel kezdi el reszelgetni az úrnője örlőfogait. Ezt a jelenetet meg is tudja nézni alább.
Életem Cukkiniként (Ma vie de courgette) - A Csajkor rendezőjének forgatókönyvéből készült rajzfilm egy kilencéves fiúról, aki az édesanyja halála után próbál beilleszkedni az árvaház eleinte riasztónak tűnő környezetébe.
Vörös teknős (La tortue rouge) - Csodaszép animációs Robinson-történet a Mijazaki-féle Ghibli stúdiótól, ami különdíjat kapott az Un certain regard szekcióban.
Fai bei sogni - Nagy csalódás a kiváló Jó napot, éjszaka! legendás olasz rendezőjétől, egy epizodikus családi dráma, amelynek minden egyes epizódja teljesen érdektelen.
La pazza gioa - Sírós-nevetős olasz road-movie Valeria Bruni Tedeschi szenzációs alakításával.
Egyelőre nem lehet még tudni, hogy mikor fut be a magyar mozikba a zsűri nagydíjas Juste la fin du monde, az Elemi ösztön rendezőjének Elle (kritikánk) című sokkolóan perverz thrillerje, a háromórás román Sieranevada (kritikánk), a Neruda (kritikánk) című rendhagyó életrajzi film, Jarmuschtól a Paterson (kritikánk), az American Honey (kritikánk) című energikus road movie, és a csodás Viggo Mortensen-alakítást felvonultató Captain Fantastic (kritikánk) sem, de szinte biztos, hogy lesz forgalmazó, ami ezeket idővel bevállalja majd.