A Tiszta szívvel sikeres bemutatkozása után csütörtökig kell várnunk, hogy Hajdu Szabolcs Ernelláék Farkaséknál című kamaradrámája vetítéséig, de addig sem maradtunk magyar vonatkozás nélkül. A fesztivál Another View szekciójában mutatták be a belga-magyar-holland koprodukcióban készült Galloping Mind című filmet, amit nagyrészt Budapesten forgattak, magyar szakemberekkel, és szerepel benne Tóth Orsi (Delta), Olasz Renátó (Aranyélet) és a két éve elhunyt Kossuth-díjas Margitai Ági is (a fimet 2014 nyarán forgatták).
Wim Vandekeybus, belga fotóművész-koreográfus első nagyjátékfilmje egy szerencsétlen szerelmi háromszögből született ikerpár történetét meséli el - az időben ugrálva, és zavaróan következetlenül. A sztori szerint Sarah (Natali Broods), a kórházi nővér mindenáron gyereket akar Samtől (Jerry Killick), akinek azonban ehhez semmi kedve. Amikor a megfoganni képtelen Sarah rájön, hogy Sam egy kósza numera alkalmával ikreket nemzett egy másik nőnek, Lulának (Tóth Orsi), szakít a férfival, és elrabolja a szerencsétlen lánytól az egyik gyereket. Az elrabolt kislány mit sem sejt a múltjáról, ahogy a Lula halála után utcagyerekek bandájában nevelkedő fiútestvére sem.
A Galloping Mind sztorija körülbelül az ikrek megszületéséig érdekes, mert a film egész további része egy kaotikus, időnként hangulatos, de legtöbbször érdektelen, és sokszor idegesítő mese. Vandekeybus teletömi a filmjét öncélú részletekkel. Sam például vezet egy éjszakai rádióműsort, ez a Radio Galloping Mind, és időről-időre megosztja kósza gondolatait az életről, és ettől kap a film egy modoros narrációt is. Egyébként a párbeszédek sokszor ügyetlenek, egyedül Sam és Sarah közös jelenetei működnek, a többi figurához nem kerülünk közel.
Itt van például rögtön Tóth Orsi karaktere, Lula, aki csak a nyakán maradt kutyakölyköktől akar megszabadulni, amikor felhívja magához Samet, de aztán kilenc hónap múlva ikreket szül. A labilis, magányos lányt ezután már nem sokat látjuk, mert egy látomásos jelenetben, ahol a film összes fontos szereplője véletlenül összetalálkozik, csúnya véget ér. A rendezőt szemlátomást egyáltalán nem zavarja, hogy olyan képtelenségeket akar elhitetni velünk, mint hogy a karakterek annyiszor futnak össze véletlenül a nagyvárosban, mintha csak egy kis faluban laknának, és hogy egy férfi emlékszik egy nő nevére, akivel öt évvel korábban egyszer lefeküdt.
A Galloping Mind szereplői hol magyarul, hol angolul társalognak, és nem tudni, hogy mikor miért az egyik, vagy a másik nyelven. Olasz Renátó, az Aranyélet című HBO-sorozat Márkja, aki a gyerekbanda egyik vezérét alakítja, például magyarul beszél az utcagyerekekkel. A színészek egyébként láthatóan mindent beleadtak, hogy összetartsák a filmet, ahogy a Galloping Mind érdekes, misztikus hangulata is nagyrészt a film magyar operatőrének, Szabó Gábornak, és csodásan megkomponált képeinek köszönhető.
Szabó - aki korábban olyan filmeket fényképezett, mint az Oscar-jelölt Jób lázadása, vagy Monory Mész András kultikus sci-fije, a Meteo - kamerájával egy olyan világot teremt, amelyben megfér egymás mellett a Corvin-negyed szökőkútja, a Szigony utca lakótelepi házai, és a tengerpart is.