Bár nem szándékosan csinálták, de Bud Spencer és állandó partnere, Terence Hill egy egész műfaj haláláért felelős volt. Az ördög jobb és bal keze és folytatása hatalmas közönségsiker volt Olaszországban, a bemutatásuk után már nem lehetett többé komolyan venni a spagettiwesternek szűkszavú, komor hőseit. Az olasz filmipar vadnyugati vígjátékokat kezdett gyártani, Spencer és Hill között pedig kialakult az a bámulatos dinamika, ami még számos nagyszerű komédiát eredményezett.
Hosszas töprengés után a második részt választottuk, mert az még az elsőnél is viccesebb. A lehetetlenséggel határos úgy beülnünk egy elegáns étterembe, hogy ne jusson eszünkbe a páros lényegre törő, az etikettre fittyet hányó viselkedése. „Nem javasolhat semmit, hozzon valamit enni, meg egy dupla whiskyt” – fagyasztotta a finomkodó pincérbe a szót a farkaséhes Spencer.
Ha Bud Spencer legemlékezetesebb szerepeit vesszük sorra, szinte kivétel nélkül a Terence Hill-lel együtt elkészített filmjei kerülnek elő. Nem szabad azonban elfelejtkezni arról, hogy az olasz színész egymagában is számos filmet tett nagyszerűvé. Mind közül a Piedone-sorozat a legismertebb, amelyben egy, a törvényt szabadon értelmező rendőrfelügyelőt játszott.
Az 1974-es első részben is sűrűn repülnek a pofonok, de a humor csak sokadrangú szereplő, és a gyerekszereplővel járó cukiság is csak a későbbi részekben jelenik meg. Ez még egy komoly krimi nápolyi alvilággal és drogkereskedelemmel. Ilyet is tudott Spencer, sőt egy külön cikk is simán kijöhetne a drámai szerepeiből.
Nem tartozik Spencer legismertebb filmjei közé, ezzel a karibi szigetvilágban játszódó vígjátékkal nem lehetne azt játszani társaságban, hogy napestig idézgetünk belőle. A kosztümös kalandfilmeket megidéző hangulata és a nevettetés mellett finoman megbúvó, a gyarmatosítókat sújtó kritika teszi emlékezetessé.
Fordítsd oda a másik orcádat is! címen is ismert ez a film nálunk, amelyben a megszokott poénforrások közül a szerencsejáték és a nagy zabálás előfordul, de ezúttal szerzetesi öltözetben osztogatja a pofonokat Spencer és Hill.
Az ördög jobb és bal keze 2 után öt évet kellett várni arra, hogy ismét összeálljon a színészduó, és első nagy közös sikerük rendezője, Enzo Barboni. A koszos göncöket rendőrruhára, a vadnyugatot Miamira cserélte le Spencer és Hill (ez az első közös Amerikában forgatott filmjük), de a lényegen szerencsére nem változtattak semmit. Ismét egymással civakodó naplopókat játszanak, akik kiosztják az arrogáns gengsztereket.
Az egykori vízilabdázó szájából ráadásul még a tökéletes riposzt is elhangzik arra a kérdésre, hogy bírod-e a piát: „Az első öt litert nagyon jól, aztán a hatodiknál elkezdek kötekedni. És Te?”
A legjobb Bud Spencer-filmeket onnan lehet felismerni, hogy nem a történetét kell felvázolni, elég pár aranyköpést bedobni, és ettől máris felcsillan a beszélgetőtársunk, és legszívesebben rögtön újra is nézné a hivatkozott alkotást. A bevált helyszínen, Miamiban játszódó …és megint dühbe jövünk tele van ilyen szövegekkel: „Ha kicsi a tét, a kedvem sötét”, „Bunkó vagy, Bugsy", „krumplis hal”, „szólok, hogy egy hobó alszik a sofőrfülkében”, és még hosszan lehetne sorolni.
A rendőr hadnagyot játszó, a szokásosnál is nagyobb bájgúnár Hill változatos módokon bosszantja fel a mindig morcos féltestvérét, és ezek persze mind-mind klasszikus pillanatokká értek az évek során. Például most már mindannyian tudjuk, hogy a pisztáciás fagyi emlegetésével még a legtürelmesebb embert is az őrületbe lehet kergetni.
Ez a vígjátékuk is úgy kezdődik, mint a többségük: vagyis Hill merész terveket szövöget, ráakaszkodik Spencerre, aki viszont csak azt szeretné, hogy hagyják már békén. A folytatásban viszont már közös karrierjük legelszálltabb kalandjait élik át - mintha arra kérték volna a forgatókönyvírót, minél több őrültséget sűrítsen bele a filmbe.
Spencer egy lekvár reklámarcaként indul neki a tengernek, hogy aztán Hill machinációnak köszönhetően egy trópusi szigetre jusson, ahol együgyű bennszülöttek, a világháború végéről nem értesült japán katona, és a ruházatuk alapján meleg motoros bárból szabadult kalózbandával legyen kénytelen közös levegőt szívni. „Aki barátot talál, kincset talál” – hirdeti az eredeti olasz cím.
A westernek és a zsarufilmek kiparodizálása után a kémfilmekből is viccet csinált Spencer és Hill párosa. Ahogy az már korábbi munkájukban is megesett, most is összetévesztik őket másokkal, így történhet meg, hogy titkosügynöknek állva a világ megmentésén fáradoznak. James Bond alighanem szívrohamot kapna a módszereiket látva.
Annál is inkább, mert az álcájuk - dúsgazdag texasiként érkeznek meg Miamiba – lehetővé teszi, hogy a feladat elvégzése helyett inkább a luxus kiélvezésére fordítsák a figyelmüket. Ebben a filmben a ruhák és a kellékek legalább olyan mókásak, mint a rendszeresen érkező aranyköpések: mindenki felnevet, ha azt hallja „Kár érte, kiváló ügynök volt”, na de legalább olyan vicces Hill és Spencer csicsás öltözete, és hogy még egy tehenet is magukkal hoznak a szállodába, hogy minden reggel legyen friss tej.
Mi lehet annál jobb, ha egy filmben szerepel Bud Spencer és Terence Hill? Ha négy van belőlük! Így ráadásul eljátszhattak kicsit a róluk kialakult képpel is. A Nincs kettő négy nélkül-ben is megkapjuk a mosolygós, tettre kész Hillt és a hasának élő, zsörtölődő Spencert, de ráadásnak még egy elkényeztetett, finom modorú arisztokrata testvérpárként is szállították a poénokat.
A helyszínváltás számos remek poént eredményezett. A brazíliai helyszín alkalmat adott rá, hogy beszédbe elegyedhessen egy karneváli szambatáncos fenekével, illetve elhangozhatott a következő, megsemmisítő erejű sértés: „ Az a tény, kedves kuzin, hogy a mi kis kópénk Tangónak hívja magát a szamba országában, rögtön megvilágosítja számunkra, hogy mekkora nagy seggfej.”