A kutatók a 2014 januárja és 2017 decembere között a mozikban világszerte forgalmazott 350 legnagyobb bevételű filmet elemezték.
Kiderült, hogy a kis, közepes és nagy költségvetésű filmek mezőnyében is nagyobb volt a globális bevétele a filmeknek, ha nő volt a főhősük.
A Creative Artists Agency (CAA) színészügynökség és a Shift7 technológiai vállalat által végzett tanulmány megállapította, hogy a Bechdel-tesztet teljesítő filmek sikeresebbek voltak. A Bechdel-tesztet az animációs filmes Alison Bechdel találta ki, és az alapján sorolja be a produkciókat, hogy egy film két női szereplője beszélget-e egymással a férfiakon kívül más témáról.
Az egymilliárd dollár fölötti bevételű filmek, mint a Star Wars: Az ébredő Erő, a Jurassic World vagy a Szépség és a Szörnyeteg, átmentek a Bechdel-teszten. A százmillió dollárnál nagyobb költségvetésű filmek közül azok, amelyek teljesítették a Bechdel-tesztet, világszerte átlagosan 618 millió dollárt kerestek, a teszten elbukók viszont átlagosan 413 millió dollárt.
A nők hozzák a jegyárbevételek felét, holott még mindig tartja magát a nézet a filmiparban, hogy a női főhőssel forgatott filmek kevésbé sikeresek lesznek.
Az eredményeink szerint az adatok szembemennek a feltételezéssel
- mutatott rá Christy Haubegger, a CAA ügynöke, aki részt vett a kutatásban.
A 350 elemzett filmből 105 felelt meg a női főhőssel forgatott kritériumnak. Egy filmet akkor tekintettek ilyennek, ha a film hivatalos sajtóanyagaiban egy színésznő szerepelt az első helyen a szereposztásban. A vizsgált filmek közül 245-nek volt férfi a főhőse.
A női egyenjogúságot követelő Time's Up-csoport elnöke, Lisa Borders szerint a tanulmányból kiderül, hogy a sokféleségnek jó hatása van egy vállalat jövedelmezőségére.
Amikor a stúdiók mérlegelik felelősségüket a befektetőik felé, ezek a megállapítások világos megközelítést kínálnak a legjobb eredmény eléréséhez
- hangsúlyozta.