A Filmalap első egész estés animációja óriási sikertörténet. A Locarnói Fesztiválon mutatkozott be, és azóta több mint 15 fesztivált is megjárt: Bukarestben a legjobb egész estés animációnak választották, Sevillában három díjat nyert. Forgalmazási jogait a Sony Pictures Classics vette meg. Felkerült az Oscar-díj legjobb animációs mozifilmjének járó 25-ös rövidített listára is, majd jelölték az International Press Academy Satellite-díjára és Annie-díjra is.
A Ruben Brandt az év egyik legkülönlegesebb filmélménye, ami magyarként külön büszkeséggel tölthet el minket.
"A 80-as évek klasszikus rajzfilmjei után újfent készült egy olyan darab, ami idővel kultstátuszba fog emelkedni. Teljesen megérdemelten." - írtuk a filmről kritikánkban (ami ide kattintva látható.) Mint írtuk, a címszereplő, Ruben Brandt egy sikeres pszichológus, aki a művészet erejével gyógyít. Újabban azonban rémálmok gyötrik, amikben híres festmények szereplői kísértik. Ruben néhány páciensével együtt csapatot alkot, hogy ellopják a neves alkotásokat, így véget vetve a rémálmoknak. Ehhez azonban a maffiának, a rendőrségnek és egy eltökélt magánnyomozónak is lesz néhány szava.
Milorad Krstić rendezővel beszélgettünk is a premier idején, cikkünk itt olvasható. A rendező azt mondta, filmjével
egyfajta audiovizuális szimfóniát
akart létrehozni. Elmondta, nem elsősorban rajzfilmet akart készíteni, hanem nagyjátékfilmet, animációs formában, meseszerű túlzások nélkül.
Ha autós üldözést mutatok, akkor az olyan lesz, mint egy Bond-filmben. Műfajilag akciófilmet, pszicho-thrillert és film noirt céloztam meg. Az animációról mindenki gyerekmesére asszociál, de a Ruben Brandt, a gyűjtő-re nem mondanám se azt, hogy gyerekeknek való, se azt, hogy csak felnőtteknek. Ez szimplán csak egy film, mint a Bond-mozik.