A sajtótájékoztatót a Vasúttörténeti Parkban tartották, ahol utána jelenetet is forgattak a színészekkel. A forgatás jelenleg a felénél jár: ez a 31. nap az 57-ből (Budapesten pedig a 18. a 36-ból), de a premier leghamarabb 2020 végén, de inkább 2021-ben várható, mivel sok utómunkára lesz szükség. A filmnek mindenesetre már Facebook-oldala is van, werkfotókkal. A forgatás első szakasza Hamburgban zajlott (április 8-tól, 11 napig), Budapesten és a fóti stúdióban július 4-ig tart a magyarországi etap, majd kisebb szünet után augusztus végén zárulnak a felvételek Máltán.
Fotóink a sajtótájékoztatóról a képre kattintva láthatóak:
Enyedi Ildikó elmondta, hogy kamaszként fedezte fel magának Füst Milán több mint 20 nyelvre lefordított, irodalmi Nobel-díjra felterjesztett regényét, a filmváltozattal pedig az a célja, hogy belebújjon a főhős, Störr Jakab kapitány bőrébe, átadja a nézőknek a féltékeny férfi szubjektív élményeit. Szerinte a regény A bolygó hollandi parafrázisa, amit ő nem kamaradarabként, hanem Az Ezeregyéjszaka meséi-t idéző sokszínűséggel képzelt el. Kifejtette bővebben, amit a Varietynek nyilatkozott arról, hogy a kelet-európai női rendezők szellemi gettójából próbál kitörni: szerinte tőle azt várják, hogy női történetet meséljen, ezzel szemben ő egy férfiról forgat, és keveset változtat egy száz éve játszódó (és 1942-ben publikált) regényen.
A legtöbb kérdést a Störr Jakab címszereplő feleségét, Lizzyt játszó Léa Seydoux kapta a sajtótájékoztatón, nem is véletlenül: a francia színésznő kétszeres Bond-lány, aki szerepelt még a Mission: Impossible - Fantom protokoll-ban és az Arany Pálmával jutalmazott Adéle életé-ben is. Kérdezték arról, hogy érzi magát Magyarországon, és milyen volt Brad Pittel, Tom Cruise-zal és Daniel Craiggel dolgozni, de ő kérte, hogy inkább a filmről kérdezzék. Amiről elmondta, hogy szeretett volna Enyedi Ildikóval dolgozni, és izgalmas számára, hogy női rendező készít filmet egy férfi főhősről. A regény és a forgatókönyv alapján egyszerűnek tűnő, de a felszín alatt nagyon komplex filmet ígér.
Kérdezték még a színészeket a film nemi szerepeiről, amire Louis Garrel (akinek jelenleg rendezése is fut a magyar mozikban) azt mondta, hogy számára a film története és karakterei éppolyan álomszerűek, mint az, hogy most erre a kérdésre kellene válaszolnia. Az ő karakteréről eddig semmit nem lehetett tudni, most is csak annyi derült ki róla, hogy ő a "láthatatlan harmadik": kis szerep, de fontos figura. Gijs Naber a castingról elmondta, hogy szerepelt Csoma Sándor diplomafilmjében, a Casting-ban, és ebben a filmben látta őt a fiatal rendező tanára, Enyedi Ildikó.
Érdemes nagylelkűnek lenni a szegény diákokkal
- fűzte hozzá Enyedi Ildikó.
Rév Marcell operatőr elárulta, hogy A feleségem története 35 mm-es filmre forog, ami szerinte azért jó öltet, mert a történet a '20-as években játszódik, és ebből a korból az emlékeink is filmszalagról vannak. A filmre való forgatás szerinte koncentráltabb munkát követel meg a stábtól, egyrészt mert drágább, másrészt az anyag iránti tiszteletből. Havas Ágnest, a Filmalap vezérigazgatóját arról kérdezték, miért állt a Filmalap a projekt mellé: szerinte Enyedi Ildikó a Testről és lélekről Oscar-jelölése és Arany Medve-díja után lendületben van, ráadásul irodalmi adaptációval pályázott, amiket Havas hiányol a magyar rendezőktől. Szerinte "mester anyaga került mester kezébe". A film 10 millió euró körüli büdzséből forog, amiből hatmillió magyar pénz, és 1,15 milliárd forint a Filmalapos támogatás.
A produkció közleménye szerint a film a magyar Inforg-M&M Film (Mécs Mónika, Mesterházy Ernő, Muhi András), a német Komplizen Film, az olasz Moliwood és a patinás francia Pyramide koprodukciójában készül angol nyelven, a vágó Szalai Károly, a látványtervező Láng Imola, a jelmeztervező Flesch Andrea, a VFX Supervisor Klingl Béla, a zeneszerző az olasz Teho Teardo.
A fóti Huszárik műteremben egy párizsi és egy hamburgi polgári lakást építettek fel, ahol eddig 18 napon át rögzítették a belső jeleneteket. A következő 18 napban Budapesten folytatódik a munka, a főváros Párizst játssza majd, Kőbánya pedig egy kis időre Hamburggá válik. A forgatás első, hamburgi szakaszáról elárulták, hogy a legbonyolultabb felvétel egy éjszakai kaszkadőrugrás volt egy hídról, és
az alkotóknak biztosan sokáig emlékezetesek lesznek azok az aggódással teli derűs percek is, amikor apálykor a csatornarendszerben megfeneklett az óriási hajó - rajta a színészekkel, a rendezővel és az operatőrrel.
Ami a színészgárdát illeti, szerepel még a filmben Josef Hader osztrák színész, akit 2017-ben legjobb férfi színész kategóriában Európa Filmdíjra jelöltek a Stefan Zweig - Búcsú Európától című filmben nyújtott alakításáért; a német Ulrich Matthes, aki A bukás – Hitler utolsó napjai című filmben játszotta Göbbelst; és a szintén német Udo Samel, akit szintén Európa Filmdíjra jelöltek 1988-ban a Forró könnyeimmel című filmben nyújtott alakításáért. Láthatjuk majd a filmben Jasmina Trinca olasz színésznőt, aki 2017-ben a cannes-i filmfesztivál Un Certain Regard szekciójában a legjobb színésznő díját kapta a Fortunata című film főszerepéért, a svájci színésznőt, Luna Wedlert, ő a 2018-as Berlinale egyik Shooting Star-ja, és Sergio Rubini olasz színészt. A magyarok közül többek között Funtek Sándor, Hajduk Károly és Mácsai Pál is szerepelnek a filmben.