Juliette Binoche az ötvenes évei elején járó Claire-t játssza a filmben, aki egy új profillal a 24 éves Clarának adja ki magát a Facebookon. Eleinte csak fiatalabb expasija profilját kukkolja, de aztán kinézi magának a férfi lakótársát, Alexet (Francois Civil). Az üzenetváltásokból hosszú telefonbeszélgetések lesznek, Claire annak rendje s módja szerint elcsábítja a fiatalabb Alexet, de a találkozót folyton elodázza. Az irodalomprofesszorként dolgozó nő egy pszichológusnak (Nicole Garcia) vall furcsa és ellentmondásos viszonyáról, ráadásul egy idő után regényként is tovább szövi a történetet, amit A vihar kapujában szubjektív képsoraihoz hasonlóan a néző is láthat.
A film Camille Laurens regényén alapul, ami Safy Nebbou rendezőt bevallása szerint a témájával és a különleges struktúrájával fogta meg:
Ez a történet az elhagyottságról, modern magányról, lehetetlen szerelemről és a közösségi oldalak okozta problémákról szól. A regény szerkezete pedig szédületes, a történet nagyon összetett és fordulatokban gazdag.
A regénnyel úgy találkozott, hogy
Franciaországban ha egy könyvkiadó látja a filmadaptáció lehetőségét egy éppen megjelenő regényében, akkor hírlevelet küld róla filmeseknek. Amikor láttam, hogy miről szól, rögtön jeleztem, hogy érdekel, és amikor elolvastam, éreztem benne a stabil alapot egy mozifilmhez.
Az adaptálás folyamatáról azt mondta,
az összes filmem közül ennek az írása ment a legkönnyebben. Sok apróságot változtattunk, még a vágás során is, de meg akartuk tartani a regény szerkezetét: hogy a pszichológus és Claire párbeszéde legyen a film gerince.
Az írónő, Camille Laurens (akinek Ha átölel az a másik című regénye magyarul is megjelent) a kezdetektől részt vett a projektben:
Megmutattam neki a forgatókönyv különböző verzióit, és megbeszéltük a változtatásokat is.
"Például a könyvben a pszichológus férfi, én pedig mindenképpen nőt szerettem volna. A premier idején elkísért a sajtóeseményekre, sokat segített a film kommunikációjában, ahogy Juliette Binoche is."
Az angol beteg-ért Oscar-díjjal kitüntetett színésznővel is alakították a történetet:
Azzal kezdtük a közös munkát, hogy átbeszéltük a forgatókönyvet.
"A főszerep szempontjából elég bonyolult feladat volt ez a film, mivel Juliette többféle Claire-t alakít. Máshogy viselkedik a Clara nevű alteregójaként, majd a pszichológusnál is, illetve a regényben is, amit magáról ír."
Ami a pszichológus nemét illeti, azt azért változtatta meg, mert
érdekesebb egy nő erre a szerepre, mint egy férfi.
A forgatókönyvet Julie Peyr társíróval közösen jegyzik, akivel igen rendhagyó módon dolgoztak együtt:
Julie akkor Los Angelesben élt, úgyhogy az írás során személyesen alig találkoztunk. Telefonon, Skype-on, WhatsAppon egyeztettünk.
Hasonló telekommunikációs eszközökkel tartották tehát a kapcsolatot, mint a filmbeli karakterek. Ami a saját tapasztalatait illeti a közösségi médiáról, Safy Nebbou szerint
az ilyen weboldalak megváltoztatták az emberek közti kommunikációt.
"Túlságosan is új jelenség még ez ahhoz, hogy meg tudjuk ítélni a hatását és a következményeit. Az viszont már most látszik, hogy mivel bármikor és azonnal telefonálhatunk, üzenhetünk és fotókat is küldhetünk, túlzásba visszük az efféle kommunikációt. Engem is tévesztettek már meg a közösségi médián keresztül, és bár részletekbe nem mennék bele, az eset bizonyos elemeit fel is használtam a filmhez."
A következő, jelenleg is forgatott rendezése már egészen más film lesz, mint a Szerelemre kattintva:
Kosztümös film, az 1910-es évek Montmartre-ját mutatom be egy festőnő és a fia kapcsolatán keresztül.