A távolságtartás és az érintésmentesség új kultúrájában azonban itthon is megszaporodtak azok a helyszínek, amelyek nemcsak egy-egy hétvégére, hanem az egész nyári szezonra terveznek
– legalábbis ezt tanúsítják a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósághoz beérkező engedélykérelmek. Míg 2019-ben csak egy budapesti és 13 vidéki rádióengedély-kérelem érkezett a hatósághoz, idén már öt fővárosi és 12 vidéki engedélyt adtak ki, további kettő pedig már folyamatban van.
Mivel a vetítéseken a filmek hangsávja az autórádiókon szólal meg, ezért minden autósmozinak szüksége van egy URH-FM frekvenciára, amelyen sugározhat, így minden autósmozis vetítést a rádiófrekvenciák kiosztásáért felelős NMHH-val kell engedélyeztetni. Az engedélykérelmet bárki benyújthatja az NMHH honlapjáról letölthető kérelemminta alapján.
Az NMHH szerint az autósmozi
már nemcsak a nyári strandolás esti levezetése lehet, hanem a fővárosi mindennapokba is beépülhet.
Az eddigi, elsősorban alkalmi vetítéseket kérelmező trendekkel ellentétben idén már hat mozi tervezi, hogy hónapokon át, minden hétvégén vetít majd. A korábban engedélyezett helyszínek közül is volt olyan, aki a heti két vetítést háromra növelte, és többen érdeklődtek az autósmozi-létesítés feltételeiről is.
Arra lehet számítani az NMHH szerint, hogy
az itthon eddig különlegességnek számító műfaj gyökeret verhet, hiszen ez a sajátos, hibrid megoldás egy biztonságos, zárt térben működtethető közösségi élményt, kimozdulási lehetőséget teremt.
Az ötvenes-hatvanas évek Amerikájában fénykorát élő szabadtéri, gépkocsiból nézett és autósrádión hallgatott filmekre szóló jegyeladások idén tavasszal világszerte új lendületet kaptak, bár ez az Egyesült Államok mellett azokban az országokban volt látványos, ahol már korábban meghonosodott a műfaj, például Németországban és Dél-Koreában.