Bergendy Péter rendező, aki a 2019-ben nemzetközi Emmy-díjra jelölt Trezor és A vizsga rendezésével a közönségbarát zsánerfilm számára keresett új utakat, legújabb alkotásával egy hazánkban eddig ritkán rendezett műfajban mutatja meg tehetségét:
1918 fagyos telén Tomás (Klem Viktor) a fiatal vándorfotós abból próbál megélni, hogy halottak utolsó fényképét készíti el a családjuk körében.
Egy tízéves kislány (Hais Fruzsina) hívására eljut egy kis faluba, ahol szokatlanul sok munkája akad, és egyre több természetfölötti jelenséggel találkozik. A kísértetek közölni akarnak vele valamit, és ő elhatározza, hogy kideríti, mi a céljuk.
De veszélyes terepen jár: minden rossz mozdulat egy új, az előzőnél is vadabb támadást vált ki.
A Post Mortem a varsói világpremierrel egy időben, október elején mutatkozott be a horrorfilmek legnagyobb presztízsű nemzetközi seregszemléjén, a Sitgesi Filmfesztiválon, és immár publikus a hír, hogy három újabb fesztiválra is meghívást kapott, így ott lesz Triesztben, San Sebastianban és Malagában is.
A latin országokban nagy hagyománya van a horrorfilmeknek. Nagy öröm és elismerés nekem, hogy Spanyolországban kifejezetten rákaptak a filmre, és Sitges után két újabb meghívást is kaptunk, így egy katalán, egy baszk és egy spanyol fesztiválon is versenyben vagyunk.
– nyilatkozta a film rendezője.
A Nemzeti Filmintézet támogatásával készült horrorfilm főszereplői Klem Viktor és Hais Fruzsina, mellettük Anger Zsolt, Schell Judit, Hámori Gabriella, Kiss Diána Magdolna, Nagy Mari, Tóth Ildikó, a Kossuth-díjas Ladányi Andrea és Reviczky Gábor láthatóak a vásznon. A képekért Nagy András, a vágásért Király István felel, a zenét Pacsay Attila szerezte. A forgatókönyvíró Zánkay Piros, a történet Bergendy Péter rendező és Hellebrandt Gábor kreatív producer munkája.