Nem minden esetben szerencsés, ha egy rendezőt már egészen fiatal korában zseninek kiáltanak ki. M. Night Shyamalan mindössze huszonkilenc éves volt, amikor 1999-ben a Hatodik érzék bemutatója után többen egyenesen Hitchcock örökösének titulálták, egy évvel később pedig különleges szuperhőstörténetével, A sebezhetetlen-nel a kritikai megbecsültsége még tovább emelkedett.
A nyerő recepten azóta sem változtatott:
újra és újra előrukkol egy eredeti és ellenállhatatlan alaptörténettel, amelynek hallatán vágni kezdjük a centit a premierig, a finálét pedig megfejeli egy olyan csavarral, hogy félre nyeljük a pattogatott kukoricát. A krach csupán a felvezetés és a zárás közötti másfél órában szokott beütni.
A munkáit nem csupán rendezőként, hanem forgatókönyvíróként és producerként – sőt, apróbb szerepekben színészként – is jegyző Shyamalan teljes kontrollt gyakorol a filmjei felett és előszeretettel hagyja szárnyalni a fantáziját. Mindez néha jól sül el (Jelek, A falu, A látogató), a legtöbbször azonban nem ártana, ha valaki az orrára koppintana olykor, a saját zsenialitásától gyakran megrészegülő alkotó ugyanis sokszor nem látja a fától az erdőt és a papíron izgalmasnak hangzó történetek összességében olyan kisebb-nagyobb katasztrófába torkollanak, mint a Lány a vízben, Az utolsó léghajlító vagy A Föld után. Az új filmje, az Idő a két véglet között helyezkedik el, noha nem azért, mert a rendező képessé vált volna a mértéktartásra.
Pedig a történet erősen rajtol. Egy elhidegült házaspár trópusi vakációra indul a gyerekeivel, hogy a lurkóknak legyen még egy szép élményük, mielőtt ünnepélyesen bejelentenék nekik, hogy elválnak. Arra azonban nem számítanak, hogy a nyaralás még annál is emlékezetesebb lesz, mint ahogyan tervezték. A szálloda mézes-mázas tulajdonosa ugyanis felajánlja nekik, hogy néhány kiválasztott turistával egyetemben elfuvaroztatja őket egy elzárt, érintetlen partszakaszra, hőseink pedig örömmel jelentkeznek a kalandra.
A strand valóban édeni, az azúrkék tengerbe azonban igencsak belerondít egy fiatal lány holtteste, nem sokkal később pedig egy idős hölgy is elhalálozik a botcsinálta társaságból. A nyaralók persze hívnák a rendőrséget, de nincs térerő, az egyetlen kiutat a civilizáció felé csupán egy szűk szurdok jelenti, viszont akárki megpróbál átvágni rajta, azonban nyomban elájul. A gyermekek közben hirtelen felcseperednek, de nem a stressztől, hanem mert mint kiderül: a partszakaszon jóval gyorsabban öregszenek a sejtek, így néhány óra alatt éveket korosodnak. Muszáj tehát minél hamarabb kiutat találniuk, mielőtt mindannyiukat megenné az idő igencsak gyorsan őrlő vasfoga.
M. Night Shyamalan tehetsége ezúttal is megcsillan, a film első felében olyan ügyesen fokozza a feszültséget, hogy azt tanítani lehetne.
Kár, hogy az alapanyag hamar kifogy alóla: a forgatókönyvből kétségtelenül egy pazar Alkonyzóna-epizód születhetett volna, egy egész estés mozihoz ellenben már igencsak soványkának bizonyul. Mindez azonban nem bizonytalanítja el a rendezőt, sőt:
olyan meredek ötletekkel tölti meg a történet laza kötőszövetét, hogy csak kapkodjuk a fejünket.
Végül azonban a két szék közül a padlóra esik: az abszurd és groteszk jelenetek kiölik a feszültséget és ezáltal ellehetetlenítik, hogy izguljunk a szereplőkért, a film azonban túlságosan komolyan veszi magát ahhoz, hogy egy önfeledt, morbid horror-vígjátékba csapjon át. A végeredmény mindezek ellenére is szórakoztató, csak nem feltétlenül az alkotói szándék szerint.