Dustin Hoffman - Diploma előtt (1967)
Vannak rendezők, akik a pályájuk csúcspontját már rögtön a karrierjük legelején elérik, Mike Nichols mindenesetre mindenképpen közéjük tartozik. Bár huszonkét alkotás fűződik a nevéhez, azt a sikert, amit az első kettővel elért, sosem tudta megismételni. A Nem félünk a farkastól elnyerte a legjobb filmnek járó Oscar-díjat, a második munkája, a Diploma előtt-ért pedig a legjobb rendezésért kapta meg a szobrot. Minden idők egyik legjobb romantikus drámavígjátéka száz millió dolláros bevételt termelt, mindez ma is megsüvegelendő lenne, 1967-ben azonban már-már felfoghatatlan volt. Ebben a filmben kapott először fontos szerepet Dustin Hoffman, egyből őt is Oscarra jelölték, a szakmai elismeréshez azonban nem járt anyagi megbecsülés, mindössze tizenhétezer dollár ütötte a markát – amiből még adóznia is kellett persze.
Meg Gibson - Mad Max (1979)
George Miller kultikus poszt-apokaliptikus sci-fi-je már szóba került az előző listánkon, amelyeken az alacsony költségvetésből készült, de hatalmas összegeket termelő alkotásokat vizsgáltuk – az ausztrál filmet mindössze 300 ezer dollárból hozták tető alá, majd végül 8,7 millió dollárt hozott a konyhára. Mel Gibson ebből nem sokat, mindössze 15 ezer dollárt tehetett zsebre és mondhatjuk persze, hogy mire is számíthatna egy viszonylag ismeretlen színész, de ha megnézzük, a hollywoodi pályatársaik szintén a kvázi névtelenségből feltűnve mennyit kerestek egy popkulturális karakter megteremtésével, akkor világosan látszik, igencsak vékonyan fogott a toll a csekkfüzetben: Arnold Schwarzenegger a Conan, a barbár-ért 250 ezer dollárt, Bruce Willis a Drágán add az életed!-ért 5 millió dollárt kapott.
Sean Astin - A Gyűrűk ura-trilógia (2001)
Szegény Csavardi Samu hiába caplatta járta végig mezítláb egész középföldjét Zsákos Frodó oldalán, hogy megsemmisítse a gyűrűt, még annyit sem kapott érte, mintha az ékszert eladta volt egy újpesti bizományiban. De a viccet félretéve, Peter Jackson trilógiája minden idők egyik legnagyszabásúbb vállalkozása, a három részt egyben forgatták le 438 nap alatt Új-Zélandon, így a színészek több mint egy éven keresztül alig látták a családjukat, ráadásul a feszített tempó miatt fizikailag is extrém kihívást jelentettek a felvételek. A kulcsszerepet játszó Sean Astin a fáradozásaiért csupán 250 ezer dollárt kapott, azaz epizódonként nagyjából 83 ezer dollárt, noha három film összesen közel 3 milliárd dollárt termelt világszerte. A színész ráadásul azzal sem nyugtathatja magát, hogy Mel Gibsonhoz vagy Dustin Hoffmanhoz hasonlóan megalapozta volna a későbbi karrierjét, bár kifejezetten foglalkoztatott a mai napig, főként másodvonalbeli alkotások mellékszereplőiként tűnik fel.