A történet annak ellenére, hogy egyáltalán nem bővelkedik váratlan fordulatokban, és több korábbi hasonló témájú filmet is megidéz – így a nem olyan rég bemutatott Az alkotót, illetve A holnap határát és a Szárnyas fejvadászt is eszünkbe juttathatja – kiszámíthatósága mellett mégis képes megragadni a figyelmet. Nemcsak a számítógépes játékokat, azok közül pedig leginkább a Titanfallt életre keltő látványvilágával, de a bizalom, a bűntudat, az identitáskeresés témáinak boncolgatásával is. Az Atlas az emberek és robotok, Isten teremtményeinek és a mesterséges intelligencia alkotásainak kapcsolatát, együttélését vizsgálva a fent említett örök érzelmeket és etikai dilemmákat is felvillantja, némi szarkasztikus humorral megfűszerezve.
A Törésvonal és a Rampage-Tombolás direktora, Brad Peyton által rendezett film főszereplője, Atlas Shepherd (Jennifer Lopez), egy kiemelkedő képességű, briliáns elméjű, ugyanakkor ember- és mesterséges intelligencia gyűlölő adatelemző. Neve beszédes: egyszerre idézi meg a görög mitológiából ismert titán, Atlasz figuráját, akinek a lázadása miatti büntetésként az egész Földet vállán kell cipelnie, illetve a nyájáért élő, áldozatkész „jó pásztor” (angolul shepherd) alakját. És valóban, Atlas Shepherd gyermekkora óta súlyos terhet visel a vállán, így a hirtelen rászakadó küldetés közben – az emberiséget kell megmentenie egy fellázadt egykori háztartási robot támadásától – saját magát is le kell győznie.
Az emberiség elpusztítására törekvő, renegát géphez ugyanis különleges kötelék fűzi.
Az emberekkel és a gépekkel szemben egyaránt bizalmatlan Atlasnak – akinek karakterét Jennifer Lopez hitelesen és energikusan alakítja – meg kell tanulnia bízni és kötődni ahhoz, hogy sikeresen teljesíthesse küldetését. Mind az emberekkel, mind a mesterséges intelligenciával együtt kell működnie, miközben önmagát, saját emberi gyarlóságát is el kell fogadnia. Meg kell változtatnia a világról és az emberiségről alkotott képét. Ebben hatalmas segítségére van a Smith nevű, mecha-szerű páncélrobot, aki képes lerombolni a nő által emelt falakat. Ahogy Atlas egyre jobban megnyílik Smith előtt, úgy egyre inkább feldolgozza korábbi traumáit is, a teljes bizalom kialakulásakor létrejövő kapcsolódás által pedig – erősségeiket, készségeiket egyesítve – mindenkinél erősebbé válnak.
Kettejük kapcsolata tehát felfogható egyfajta tanmeseként is arról, hogyan is kellene működnie ember és mesterséges intelligencia kettősének.
Együtt küzdenek az emberiség elpusztítására törekvő, olykor a legendás Terminátort is idéző renegát terrorista robot, Harlan (Simu Liu) és annak halálosztó jobbkeze, Casca (Abraham Popoola) ellen.
Maga a küzdelem rendkívül akciódús, néha kicsit talán túlságosan is felpörgetett, nehezen követhető, ami olykor, főleg a befejezésnél, kissé kaotikussá teszi.
A látványos, futurisztikus világot idéző animációk viszont igazán figyelemre méltóan lebilincselőre sikerültek.
Összességében tehát – annak ellenére, hogy sok ismerős elemet fedezhetünk benne – nem csupán a dögös énekes és színésznő, Jennifer Lopez rajongói számára, de a sci-fi és az akció műfaj kedvelőinek is nyújt néhány emlékezetes pillanatot a most bemutatott film.