Nincs mozinéző, aki ne ismerné az idén 100 éves Metro-Goldwyn-Mayer filmstúdió "címerállatát", az üvöltő oroszlánt. Az MGM logó eredetileg nem is az 1924-ben alapított Metro-Goldwyn-Mayer, hanem kicsivel korábban, az óriáscégbe végül beolvasztott Goldwyn Pictures számára készült. Az üvöltő oroszlánt a Goldwyn hirdetési főnökeként is tevékenykedő, Howard Dietz író-rendező-publicista választotta a filmstúdió szimbólumává, ezzel is tisztelgve alma matere, a Columbia Egyetem előtt, amelynek szintén egy oroszlán a jelképe. Közvetlenül az egyetem dala, a „Roar, Lion, Roar” ihlette. Az 1924-es stúdióösszeolvadásokat követően pedig az MGM megtartotta, majd az elmúlt 100 év során tovább is fejlesztette a Goldwyn logóját.
A Howard Dietz ötletéből, Lionel S. Reiss festő-grafikus tervei alapján készült oroszlános logó elkészítéséhez összesen nyolc oroszlánt állítottak kamera elé 1916 óta.
Az első, 1917 és 1921 között a Goldwyn Pictures rövidfilmjei előtt megjelent oroszlán nevét nem őrízte meg az emlékezet, csak az 1924-es MGM alapítás óta eltelt 100 év nyolc oroszlánjának neveit lehet tudni. Habár egységesen mindegyikükre Leóként hivatkozik az MGM, volt közöttük Jackie, Bill és Tanner is, viszont az oroszlán eleinte néma volt, hiszen a hangosfilm-korszak csak az 1920-as évek végén kezdődött.
Érdemes megjegyezni, hogy az MGM logó azzal a felirattal lett teljes, amit szintén Dietz talált ki: az Ars Gratia Artis (művészet a művészetért) szlogennel az MGM-filmek művészi minőségét igyekeztek hangsúlyozni.
Az 1924-es stúdióalapítás és az 1928-ban megkezdődő hangosfilm-korszak közötti négy évben a Volney Phifer által idomított Slats nevű, a dublini állatkertben 1919-ben született hímoroszlánt lehetett látni (először a Victor Sjöström által rendezett Aki a pofonokat kapja című 1924-es cirkuszi dráma előtt). Slats olyannyira a némafilm-korszak oroszlánja, hogy az egyetlen az MGM-oroszlánok történetében, amely még csak nem is vicsorog, mindössze a fejét forgatja a szlogenes karikában.
A hangosfilmmel az MGM egy robosztusabb oroszlánra váltott: ő volt Jackie, aki 1928-tól egészen 1956-ig bömbölt a stúdió összes fekete-fehér mozgóképes logójában. Jackie nem állatkertben született, a núbiai sivatagban esett fogságba, majd Mel Koontz idomárhoz került, akinek csak többszöri nekifutásra sikerült elérnie az állatnál, hogy a stúdióvezetőknek megfelelő módon, tiszteletet parancsolóan bömböljön. Jackie persze kiváló filmes állatnak bizonyult, több mint száz filmben is szerepelt, például a Johnny Weissmuller főszereplésével készült Tarzan-sorozatban is.
Közben az MGM már az 1920-as évek végén is a színesfilmmel kísérletezgetett, az ilyen alkotásaikhoz, illetve a már színesben gyártott rajzfilmjeikhez külön logókat készítettek, összesen három oroszlán segítségével: Bill 1927 és 1928, Telly 1928 és 1932 , Coffee pedig 1932 és 1935 állt az MGM kamerái elé.
Aztán amikor megjelentek a színes Technicolor filmek, egy Tanner nevű oroszlánt alkalmaztak, akinek szintén Mel Koontz volt az idomárja. Az MGM első igazi "színes oroszlánja" 1934 és 1956 között üvöltött a stúdió filmjei előtt, majd jött George, aki mindössze 1957-ig volt látható, hogy átadja a helyét 1957-ben Leónak, az MGM ma is alkalmazott logójának főszereplőjének.
A legismertebb MGM-oroszlán Slatshez hasonlóan a dublini állatkertben született, alig 1 éves volt, amikor Ralph Helfer idomár bevitte a hollywoodi stúdióba (ezzel Leo lett a legfiatalabb MGM-oroszlán), hogy néhány filmszerep mellett ő legyen olyan klasszikusok üvöltő címerállata, mint például a Ben-Hur. Ugyanakkor Leo soha nem a saját hangján üvöltött: először Tanner bömbölését lehetett hallani a Leós logók alatt, majd 1981-ben Mark Mangini új sztereóüvöltést kreált az MGM-logónak, amelyhez a sokkal félelmetesebben hangzó tigrisek üvöltését használta (ezt először az 1982-es Poltergeist előtt lehetett megcsodálni). A Leós logó aztán kapott 3D-s változatot is, majd néhány grafikai változtatást követően 2021-ben az MGM-logót CGI-változatra cserélte a stúdió új tulajdonosa, az Amazon. Ehhez a változathoz ugyancsak Leót vették mintául, de a 2020-as évekre a valódi oroszlános logó a múltté.
Sok pletyka kering arról, hogy az első hangos MGM-oroszlán, Jackie is néma logóhoz állt a kamerák elé, de a felvételt két bankrabló zavarta meg, akiket az oroszlán hangos üvöltéssel azonnal megtámadott, egyiküket széttépte, a másikat egy rendőrautó ütötte el menekülés közben. A sztoriból valószínűleg egy szó sem igaz, ugyanis ha a stúdió néma állatot akart volna, akkor egész biztosan nem készül hangrögzítésre, ami az 1930-as évek elején még külön költséget jelentett (és ma is minimum egy hangmérnök jelenlétét a megfelelő hangrögzítő eszközeivel).
Hasonló városi legenda, hogy az egyik, természetesen nem nevesített MGM-oroszlán a róla készült felvétel másnapján megölte az idomárt, illetve két asszisztensét. Az MGM ilyen oroszlántámadást nem tart számon, a korabeli sajtóban sem találni ilyen esetről szóló híreket, pedig a hollywoodi pletykalapok egész biztosan lecsaptak volna egy ezzel kapcsolatos információra (mint amikor 2010-ben a Las Vegasi MGM kaszinó állatidomárjára valóban rátámadott az egyik oroszlán, igaz azt az esetet egy nászutas pár videóra is vette).
Ahogy az is óriási tévedés, hogy a legismertebb MGM-logót maga Alfred Hitchcock rendezte. Bár valóban készült 1958-ban egy fotó Hitchcockról, ahogy az MGM-oroszlánnak dirigál a kamerák előtt. Csakhogy a stúdió protréfotósa, Clarence Sinclair Bull által készített kép kifejezetten PR-célokból született: Hitchcock 1959-ben bemutatott, egyetlen MGM-filmjének, az Észak-Északnyugat reklámkampányához készült. Ráadásul egy fotósorozat részeként, a neves rendező ugyanis fotók során teázik, beszélget, autózik, sőt még egy koporsónál beszédet is mond az oroszlán társaságában.