Pedro, Pedro, Pedro... nem a bulisláger, bár ha rákattint, akkor meghallgathatja azt is. A napokban lett 75 éves a világ legnagyobb hatású spanyol ajkú rendezője, Pedro Almodóvar. A mester az underground filmes múltja után a nyolcvanas években robbant be, és lett Oscar-díjas rendező. A lehengerlő, és sokszor sokkoló történeteihez azonban igazán különleges és karakteres színészekre volt szüksége, akik életre keltik a legvadabb álmait is.
Carmen Maura – A 79 éves színésznő az underground időszak után lett Pedro múzsája és forgatták együtt a filmjeiket. A vágy törvénye, és főleg az Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélén hozta meg nekik a világsikert. Azonban a két művész összeveszett egymással és közel 20 évig nem forgattak együtt, amikor Almodóvar megkereste Maurát a Volver forgatókönyvével, ami spanyolul annyit jelent: visszatérni. Nos, Carmen visszatért régi mesteréhez és hatalmas sikert arattak. Azóta se forgattak együtt, azonban Maura hatása egyértelműen tetten érhető a legtöbb Almodóvar-filmen: a határozott, sorásán változttatni akaró asszony sztorija.
Rossy de Palma – A hatalmas orráról híres színésznő úgy lett népszerű egész Spanyolországban, hogy végigaludt egy filmet. Rossy kezdő színésznőként és modellként kapott szerepet az Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélén című filmben, ahol egy balul sikerült öngyilkossági kísérletnek szó szerint ő itta meg a levét: benyakalt egy xanaxos gazpachot, amitől a film nagy részét végigaludta. A sztár azóta több filmjében is feltűnt; Kika, Megtört ölelések, Julieta vagy a legutóbbi Párhuzamos anyák című film. Rossy flegma és nagyszájú stílusa az alter spanyol nő megtestesítője: sose főszereplő, de nélküle nincs film.
Antonio Banderas – A spanyol szupersztárt Pedro Alomdóvar fedezte fel és adott neki lehetőséget a Vágy törvényében és az emlegetett Asszonyok a teljes idegösszeomlás szélénben, nem beszélve a Kötözz meg és ölelj című filmről! Banderast sokkal inkább sármja és jelenléte miatt szeretjük, mintsem kiváló alakításai miatt. Mielőtt azonban a világ ügyeletes spanyol csődöre lett, a mester két, nagyon érzékeny alakítást hozott ki belőle: a bizonytalan szomszéd srác karaktert, aki sodródik az eseményekkel. A bőr amelyben élek és a Fájdalom és dicsőség azonban az érett ötvenes, közel hatvan éves Banderasból nagy formátumú színészt csinált, utóbbiért Oscarra is jelölték.
Penélope Cruz – Nos, az igazi Almodóvár díva. Volt szerető fruska, AIDS-beteg apáca, pedofil férjét meggyilkoló lány anyja, sőt egy metafizikai csavarnak köszönhetően a mester édesanyja, színésznői mivoltában persze. Az Eleven húsban találkoztak először a rendezővel (amúgy itt forgatott együtt Javier Bardemmel, aki későbbi férje lett a színésznőnek) de innentől kisebb-nagyobb megszakításokkal együtt dolgoztak. Mindent anyámról (legjobb külföldi film Oscarját kapta érte a rendező), Volver, Megtört ölelések, Szeretők, utazók, Fájdalom és dicsőség majd a Párhuzamos anyák. A színésznő két Oscar-jelölését is a rendezőnek köszönheti. Pedro számára Penélope Cruz a modern, ám a gyökereit ismerő spanyol nő, aki egy igazi anyatigris.
Javier Cámara – Tipikus karakterszínész, aki egy nagyformátú főszerepben is megállja a helyét. Úgy tűnhet, a direktor kicsit magát látja Cámarában, vagyis egy-egy főbb jellemzőjét. A Beszélj hozzá szerelmes ápolója a direktor ragaszkodó énjét kelti életre, a Rossz nevelés prostija Almodóvar underground éveire emlékezteti a nézőt, míg a Szeretők, utazok poliamor, állandóan kanos stewardja... nos az tipikus Pedro. A spanyol színész szintén egyik nagy kedvence a sztárrendezőnek.