Az 1990-es évek egyik legismertebb amerikai filmje, azaz a Forrest Gump rendezőjének (Robert Zemeckis), írójának (Eric Roth) és sztárjainak, azaz Robin Wright és Tom Hanks új filmje egy generációkon átívelő, az emberi tapasztalatokat megörökítő történet: Richard McGuire 2014 -es, azonos című képregénye alapján készült, non-lineáris dramaturgiájú sztori egyetlen földterület és lakóinak eseményeit fedi le, a távoli múlttól (a dinoszauruszok korától) a jelenkorig, de alapjában véve egyetlen ház lakóit nyomon 100 éven keresztül nyomon követve, miközben a világ folyamatosan megváltozik körülöttük. Az észak-amerikai mozikban 2024. november 1-én bemutatott Here (Itt) mintegy 50 millió dollárba került, ám a nyitóhétvégén összesen 2647 észak-amerikai filmszínházban mindössze 5 millió dollárt hozott be gyártási költségeiből, köszönhetően a vegyes, de inkább rossz kritikáknak.
A Rotten Tomatoes véleménygyűjtő webhelyen például a 104 kritikusnak csupán 36 százaléka adott pozitív értékelést (átlag: 5/10), a súlyozott átlagot használó Metacritic 33 kritikus alapján 100-ból 41 pontot adott a filmnek, a CinemaScore által megkérdezett közönség az A+-tól F-ig terjedő skálán átlagosan "B-" minősítést adott a filmnek, míg a PostTrak által megkérdezettek 69 százalékos pozitív pontszámot adtak a filmnek. Úgy tűnik, a Here egyelőre sem a közönséget, sem a kritikusokat nem győzte meg – azt pedig egyelőre nem tudni, a magyar mozikba mikor jut el a film.
A filmmel kapcsolatos előzetes érdeklődés eleinte óriásinak bizonyult: a Miramax által gyártott és a Sony által forgalmazott filmben újra összeáll a legendás Forrest Gump stábja a sikeresnek mondható képregényből készült Here-ben. Amiben látható a digitálisan megfiatalított Tom Hanks és Robin Wright, akik egy házaspárt alakítanak. Csakhogy kiderült: a digitális fiatalítás mégsem volt olyan jó ötlet, ugyanis sem a közönség, sem a kritikusok nem jöttek lázba a tinédzserré varázsolt főszereplőktől.
"Nagyon kockázatos volt hálaadás előtt bemutatni egy karácsonyi filmet" – magyarázta az észak-amerikai bukás okát Zemeckis, akinek olyan kritikákat kellett elolvasnia a premier után, hogy "bár örvendetes, hogy Robert Zemeckis visszatért a humanista történetekhez, de színpadiassága és önteltsége miatt képtelen a valódi érzelmi rezonanciára", illetve hogy a Here "egy egykori nagy filmrendező kreatív hanyatlásának újabb szomorú illusztrációja".
Az npr hosszú cikkben fejtette ki, mi a filmmel a legnagyobb gond: sokkal inkább bonyolult, mintsem jó. Véleménycikkében Linda Holmes úgy fogalmaz: a film marketingje erősen épített a Forrest Gumpra, és bár az alkotók meg is lovagolják (mind technikai, mind történeti vonatkozásban) a 30 éve népszerű Tom Hanks-filmet, a tipikus amerikai nappali szemszögéből elmesélt, olykor osztott képmezőkön több idősíkot tömörítő, másfél órás filmbe túlságosan sok eseményt sűrítettek, az egész így tulajdonképpen félperces jelenetek montázsa, egyetlen tanulsággal, miszerint egy hétköznapi házban rendkívül sok érdekes esemény történhet az idők során. A kritikusnő szerint még ezzel sem lenne baj, ha Zemeckis és Hanks új filmje nem azt akarná sugallni, hogy a helyszín sokkal inkább különleges, mintsem hétköznapi.
A kritikusok persze elismerik a Forrest Gump és a Vissza a jövőbe-trilógia rendezőjének vitathatatlan technikai zsenialitását (főleg, amit a mélységélesség és a fókusz terén, illetve a digitális trükkök alkalmazása során bizonyít), de összességében úgy értékelnek, hogy a Here csupán egy újabb elszalasztott lehetőség az Oscar-díjas Zemeckis karrierjében.