Folyamatosan süllyed a világ egyik legkülönlegesebb repülőtere
Folyamatosan süllyed a világ egyik legkülönlegesebb repülőtere
1/10A reptér Japán második legnagyobb nagyvárosát, Oszakát szolgálja ki belföldi és nemzetközi járatokkal Forrás: The Yomiuri Shimbun via AFP/Mami Nagaoki
A reptér Japán második legnagyobb nagyvárosát, Oszakát szolgálja ki belföldi és nemzetközi járatokkalForrás: The Yomiuri Shimbun via AFP/Mami Nagaoki
1/10A terminálon lenyűgöző üzletek – például Chanel, Hermes és Cartier –, valamint éttermek sora várja a vendégeket Forrás: The Yomiuri Shimbun via AFP/Masahiro Sugimoto
A terminálon lenyűgöző üzletek – például Chanel, Hermes és Cartier –, valamint éttermek sora várja a vendégeketForrás: The Yomiuri Shimbun via AFP/Masahiro Sugimoto
1/10Csakhogy a repülőtér alapjául szolgáló szigetek lassan, de biztosan süllyednek Forrás: The Yomiuri Shimbun via AFP/Naoki Otsuka
Csakhogy a repülőtér alapjául szolgáló szigetek lassan, de biztosan süllyednekForrás: The Yomiuri Shimbun via AFP/Naoki Otsuka
1/10A szigetek és az épületek súlya ugyanis összenyomják a tengerfenéki iszapot, amelyre épültek Forrás: Shutterstock/EQRoy
A szigetek és az épületek súlya ugyanis összenyomják a tengerfenéki iszapot, amelyre épültekForrás: Shutterstock/EQRoy
1/10Pedig a megépítése egykor csillagászati, 15 milliárd USA dollárnak megfelelő jenbe került, és további 150 millió dollárt fordítottak az oldalpartfalak megemelésére, hogy a terminálokat megvédjék a tenger becsapódó hullámaitól Forrás: Shutterstock/im_Chanaphat
Pedig a megépítése egykor csillagászati, 15 milliárd USA dollárnak megfelelő jenbe került, és további 150 millió dollárt fordítottak az oldalpartfalak megemelésére, hogy a terminálokat megvédjék a tenger becsapódó hullámaitólForrás: Shutterstock/im_Chanaphat
1/10A repülőteret először 1994-ben nyitották meg, és 2018-ra aggasztóan sokat, 11,5 métert süllyedt, ami 25%-kal több, mint amit a mérnökök korábban megjósoltak Forrás: The Yomiuri Shimbun via AFP/Taketo Oishi
A repülőteret először 1994-ben nyitották meg, és 2018-ra aggasztóan sokat, 11,5 métert süllyedt, ami 25%-kal több, mint amit a mérnökök korábban megjósoltakForrás: The Yomiuri Shimbun via AFP/Taketo Oishi
1/10Egyes szakértők szerint még 100 évbe telik, mire teljesen eltűnik, míg mások szerint ez a becslés inkább a 25 évhez közelít Forrás: The Yomiuri Shimbun via AFP/Mami Nagaoki
Egyes szakértők szerint még 100 évbe telik, mire teljesen eltűnik, míg mások szerint ez a becslés inkább a 25 évhez közelítForrás: The Yomiuri Shimbun via AFP/Mami Nagaoki
1/10A repülőteret ráadásul többször is szélsőséges időjárási viszonyok sújtották. 2018-ban lecsapott Japánra a Jebi tájfun, amely olyan komoly pusztítást végzett, hogy a repülőteret ideiglenesen be is zárták Forrás: The Yomiuri Shimbun via AFP/Michihiro Kawamura
A repülőteret ráadásul többször is szélsőséges időjárási viszonyok sújtották. 2018-ban lecsapott Japánra a Jebi tájfun, amely olyan komoly pusztítást végzett, hogy a repülőteret ideiglenesen be is zártákForrás: The Yomiuri Shimbun via AFP/Michihiro Kawamura
1/10Jogosan merül fel a kérdés: megér ennyi pénzt és vesződést ez a repülőtér? Forrás: Shutterstock/cowardlion
Jogosan merül fel a kérdés: megér ennyi pénzt és vesződést ez a repülőtér?Forrás: Shutterstock/cowardlion
1/10A projektben résztvevő tisztviselők szerint igen, mert Oszakát összeköti a világ többi részével, és sikerült csökkentenie az Oszakai Nemzetközi Repülőtér túlzsúfoltságát Forrás: The Yomiuri Shimbun via AFP/Naoki Otsuka
A projektben résztvevő tisztviselők szerint igen, mert Oszakát összeköti a világ többi részével, és sikerült csökkentenie az Oszakai Nemzetközi Repülőtér túlzsúfoltságátForrás: The Yomiuri Shimbun via AFP/Naoki Otsuka